• tessum

Fadderbarn

Jag har nu bestämt mig för att skaffa fadderbarn men jag vet inte vilken organisation jag ska välja.

Ska man ge pengar till barnet eller välja att pengarna ska gå till hela byn? Vilken världsdel, kön på barnet och ålder?

Vad har ni för fadderbarn?

• Svar på tråden Fadderbarn
  • Esthery

Själv har jag valt att inte ha fadderbarn, ger pengar till röda korset och så får de själva ge pengarna dit det behövs mest just nu.

• Joelina

Vi ger pengar till unicef. Vi har inget speciellt barn eller världsdel utan de hamnar där de bäst behövs!

• Marlean

Chigambas är en liten organisation som är billig pga. låga administrationskostnader. Där kan du stöda ett barn i Gambia för 700kr/år. Läs mer på www.chigambas.se

• Lininski

Jag och min man har 2 fadderbarn i Bolivia! Vi skänker 100 kronor per barn i månaden och egentligen går pengarna till hela barnbyn men vi har ett namn och ett ansikte på ett speciellt barn! Ett par gånger om året får vi också brev från barnen!
    Barnbyn sköts av svenska Pingstkyrkan och vi känner personligen folk som varit där och jobbat och träffat just våra barn! Vi är inte själva medlemmar i Pingstkyrkan!
    Vi har haft just våra barn i 10 år nu så de börjar bli stora, 15 år! Några gånger om året får vi också nyhetsbrev om vad som är på gång i byn!

Svar på tråden Fadderbarn