• Uppfylldönskan

Vit avföring hos hund.

Hej! Hoppas på att någon kan hjälpa oss..
    Har försökt googla på detta men hittar inget och har frågat några jag känner som har hund men inget vet..

Våran hund skiter VIT avföring! Är det normalt eller är hunden sjuk? :(
    Någon hundkunnig som vet?

Köpte ett sånt vitt köttben på ICA så kanske det är pga det benet som hunden får vit avföring från?

• Svar på tråden Vit avföring hos hund.
  • Birgitta2

Hmmmm... något i min hjärna säger att det kan vara gallan. Men, jag vet faktiskt inte.

• Jempa L

Skulle tro att det är pga benet.

Hur verkar hunden i allmäntillståndet? Om den blir slö och febrig skulle jag bli orolig, men håller den igång som vanligt är det nog ingen fara.

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Birgitta2

Om du ringer agria-veterinärn kan du få ett hyfsat svar. Tror det kostar 25-50 kr.

• Kristin24

När mina föräldrars hund ätit ben köpt eller köttben så skiter han vitt...han blir jätte hård i magen om han fått för många.

Go och glad Kexchoklad
  • Pumpkin och Selma

Jag vet i alla fall att för människor är det ett tecken på livshotande sjukdom ifall avföringen blir vit (är sjukskötare, minns dock inte VILKEN sjukdom det var tecken på, bara att det var akut...). I detta fall KAN det ju nog bra vara benet också. Men ring och fråga en veterinär, det skulle jag göra.

• Nikitastar

Mina jyckar brukar få vit hård avföring när det äter märgben / köttben.
    Men det KAN ju vara ngt allvarligare oxå.

• Grannen

Människor får vit avföring när levern är riktigt dålig.

• Uppfylldönskan

Oj vad många svar!

Tror det är ett märgben! Ett sånt vitt ben som är packeterat i hårdplast..
    Hon är väldigt pigg och aktiv fast hon har vit avföring så hon verkar inte nå sjuk..
    Men ska prova ringa veterinären och fråga dom vad dom tror.

• Uppfylldönskan

Vi ringde veterinären och hörde vad som kan vara felet..
    Hon trodde det var benet så vi tog bort den samma dag och på kvällen dagen efter var allt som det skulle igen! :)

Så tack allihopa för era snabba svar!

• Saltlakrits
    Uppfylldönskan skrev 2008-10-11 10:16:01 följande:
    Vi ringde veterinären och hörde vad som kan vara felet.. Hon trodde det var benet så vi tog bort den samma dag och på kvällen dagen efter var allt som det skulle igen! :) Så tack allihopa för era snabba svar!
    Kan nog stämma

Min hund har bajsat vitprickigt efter ett halvt uppätet märgben...
    Men nu börjar det försvinna.. (benet har jag kastat)
    Mamma till tre underbara barn!
  • lelle1

Det var säkerligen benet då på din hund, men det kan bero på problem med buskpottkörteln också och det är allvarligt. Fast hade det varit det så hade det inte blivit vanlig färg igen...

• Sussi82

Det är säkert benet- brukar ge min hund märgben. fast en gång käkade hon ballonger. Vita..

Svar på tråden Vit avföring hos hund.