Någon som kan ge tips om en bra bil?
Okej, så var det bestämt då. Att jag ska köpa bil. Måste ha en fast jag egentligen klarar mig bra med cykel. Det kommer att bli en del pendling annars närmsta tiden och det har jag varken tid eller råd med. Så, bil får det bli. Det är en djungel där ute och alla säger olika saker. Vad ska man ha för bil egentligen?
Jag vill ha en säker bil, en bil där man får "mycket bil för pengarna", billig eller hyfsat billig i försäkring, helst ska den inte dra så mkt, inte vara så dyr att lämna in på verkstad. Jag kan ingenting om bilar mer än att köra dom, så för minsta lilla kommer jag att vara tvungen att lämna in den. Och inte minst, det ska vara en bil som har bra "rykte" så pass att den anses bättre än genomsnittsbilen. Ja, ni hör. Omöjligt uppdrag.
Jag har, från flera håll hört att volvo s/v40 e bra. mkt bil för pengarna o inte dyr att lämna in. Men så säger någon annan att den drar mkt och visst e dyr att lämna in. "köp en toyota istället"...
Så, jag har noll koll. Nån som kan ge tips? Som vet lite om bilar. Vore så himla snällt att få lite hjälp med info. Finns det nån bra sida man kna besöka på nätet?
Tack tack
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 13:11
glömde säga att jag har max 30 000kr att lägga på en bil. Och vill helst inte ha en äldre än 98/99