• Shagwell

Overall ELLER tvådelat till 3 åring?

Stpr i valet och kvalet inför höstens inköp av overall vs tvådelat.
    Bor i Södra Skåne så vintern brukar inte innebära snö som ligger...och kylan är inte bitande hård.
    Fördelen med tvådelat är ju att hon kan ha bara jackan när det är lagom kallt. Fördelen med overall = allt i ett men väl varmt om det är "sådär-väder".

Hur har ni gjort i år som har 3 åring (hon blir 3 i jan)

kram

• Svar på tråden Overall ELLER tvådelat till 3 åring?
  • mogreta

Jag köper både overall och tvådelat.
    Jättebra om saker blir så blöta att det inte hinner torka tills man ska gå ut nästa gång.

• antispantis

Jag har både och till min 3 åring, bra att ha en jacka att ta på om man bara ska handla eller åka iväg. Sen o nödfall om overallen blir blöt eller måste tvättas,vilket den kan bli väldigt ofta

• snillis

Har både ock.

Bor iofs i Norrland med riktig vinter så att inte ha overall är otänkbart. har dessutom en VÄLDIGT livlig klättrig 3-åring och jag ser verkligen framför mig allt snö innanför jackan om man har tvådelat i snön
  • Pallas

Våra har overaller, men de används sällan. Vi kör på tvådelade, fleecefodrade galonställ istället, det är det som passar vårt klimat bäst.

• annie80

Vi har en 2-delad och funderar på att köpa en till.

• Mollymajs

Våran dotter är visserligen eller kommer o va 2½ i vinter men vi har som de flesta andra köpt både och. Overallen kommer o hänga på dagis och tvådelade hemma och till o från dagis.

• Pajsarn

Vi har oxå både och. Jätteskönt att bara dra på en jacka om man ska åka och handla men när man leker ute i snön är ju overall oslagbart. Man behöver ju ändå ett ombyte så vore jag du skulle jag satsa på både och.

• Tant Green

Vi har bara tvådelat i år. Förra året hade vi en overall också men den blev aldrig använd.

Snillis, med skidbyxor som går upp under armarna och har hängseln så smiter det inte in någon snö. Däremot kan det förstås bli lite väl varmt "på mitten" eftersom det är både byxor och jacka mellan armhålorna och rumpan...

• IHateYourFace

Vi brukar också köpa en overall & ett två delat set. Det är jättesmidigt att ha ett set många gånger. Men iår har sonen själv valt att ha 2 overaller. Anledningen är att han tycker det tar för lång tid att klä på sig jacka & byxa säger han men han är lite äldre, 6 år.

• CeeJay

Vi kör med både overall och tvådelat men du skriver ELLER och förutsätter att ni tänkt er EN uppsättning kläder.

Nu när ni bor i Skåne och beskriver hur det brukar se ut vädermässigt så röstar jag på TVÅDELAT !

Med tvådelat kommer du nog längst, det går att använda bara jackan vid mildare väder, vid alla vardaliga sysslor som att åkta till affären osv (det är ju extremt bökigt med overall i affärer osv tycker jag).

• Jennisita

Har haft både och i alla år,, overallen på dagis och de andra hemma,,=)

• Flamma

Vi bor i Småland och kommer att ha både ock. Fördelen med overallen är att det är löstagbart foder i den, så den kommer han kunna ha även om det inte är så kallt.

Svar på tråden Overall ELLER tvådelat till 3 åring?