• BabyNr3

Nya fräscha ideer på nåt gott fredagsmys!!Nån??

Har blivit vääldigt mycket tacos,hemgjord pizza mm ett tag så nu behöver jag lite ny inspiration!Nån som har nåt snabbt,gott och enkelt fredagsrecept att dela med sig av?
  • Svar på tråden Nya fräscha ideer på nåt gott fredagsmys!!Nån??
  • Cindra

Mjukt tunnbröd, fyll med finhackad purjolök och finhackad rökt skinka. In i ugnen 5-6 minuter i 200 grader! Mumsigt och nyttigt!

• Nyfiken gul

bakad potatis!!

äter vi ganska ofta på fredagar.

gör oftast en röra på skinka, röd lök, äpple, banan, creme fraiche, majonnäs och curry. jättegott och alla i familjen äter med god aptit.

servera även gärna med vitlökssmör och baguette.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Evangeline72

Lägg kycklingfiléer i en ugnsfast form. Det går väl åt 4-6 stycken åt 4 personer beroende på hur mycket ni äter=)
    Vispa ihop 5 dl vispgrädde och 4-5 msk tandoori currypasta och häll över filéerna. Ställ in mitt i ugnen på 225 grader i ca 45 minuter.

Koka under tiden ris och gör en god tomat och löksallad med en dressing gjord på rapsolja,lite vinäger, italiensk salladskrydda och en tsk strösocker.

• Jag o mina killar

Grekisk Pytt i panna!

Har du inget vettigt och säga, så säg inget alls
  • BabyNr3
    Cindra skrev 2008-10-09 15:43:24 följande:
    Mjukt tunnbröd, fyll med finhackad purjolök och finhackad rökt skinka. In i ugnen 5-6 minuter i 200 grader! Mumsigt och nyttigt!
    Det lät lite torrt...blandar du inte i nån creme fraiche eller så??
  • Cindra

Nix, smörar bröden lite bara.Både skinkan och purjon "fuktar sig" lite i ugnen så det blir inte torrt. Men det funkar säkert med creme fraiche också!

Svar på tråden Nya fräscha ideer på nåt gott fredagsmys!!Nån??