• Anonym (ts)

extremt illaluktande urin?

jag har dom senaste dagarna märkt att mitt urin börjat lukta extremt illa.
    och inte bara jag utan även min gubbe och mina barn tycker att det luktar väldigt illa om dom går in på toaletten efter mig.

riktigt fränt starkt liksom, svårt att förklara.

vad kan det bero på?
    jag dricker mycket varje dag så det är inte så att det är jätte koncentrerat, jag är dessutom gravid så man går ju på toa varannan timme kanske.
    ingen svamp eller dyl heller som jag känner av.

Någon som vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden extremt illaluktande urin?
  • Anonym

Urinvägsinfektion? / Trots allt druckit för mycket, då är urinen också mörk / problem med njurarna., kontakta VC

• Anonym (ts)
    Anonym skrev 2008-10-09 17:14:50 följande:
    Urinvägsinfektion? / Trots allt druckit för mycket, då är urinen också mörk / problem med njurarna., kontakta VC
    nja, mörkt urin tycker jag inte att det är, och problem med njurarna brukar jag märka av då jag haft det flera ggr tidigare.
    men får kanske ta och ringa vc imorn och se om man kan lämna ett urin prov!
  • Mjäll

Grumlig? Hmm kanske svårt att se om det hamnar i toaletten, men dina symtom tyder ju på en urinvägsinfektion. Det behöver ju inte komma några andra symptom än just illaluktande urin. Eftersom du är gravid så kolla upp det så det inte, blir något allvarligare än en UVI.
    Visar inte stickan nåt och de tycker att du ska gå hem o avvakta, så tvinga dem att skicka en odling...inget snack om saken liksom...

• Helle04

Är du gravid skall du definitvt lämna ett prov. Man kan ha UI utan att ha symtom då o det är viktigt att det behandlas.

Svar på tråden extremt illaluktande urin?