Vilket resebolag reser ni helst med och varför?
Som rubriken lyder :) Eller finns det något resbolag ni har riktigt dåliga erfarenheter av?
Som rubriken lyder :) Eller finns det något resbolag ni har riktigt dåliga erfarenheter av?
Vi reser alltid med Ving. Har aldrig varit några problem, hjälpsamma osv om det skulle vara något
Skulle aldrig göra om misstaget att boka gonom resebolag igen.. Man blir ju behandlad som en mindre vetande människa. Nä bättre att boka flygstolar och boende själva.
Jag tycker nog snarare att det är skönt att slippa leta hotell/flyg själv, tid är ju faktiskt även det pengar. Fast du kanske har några bra tips på sidor att leta på om man bokar allt själv?
Det spelar egentligen ingen roll, enda bolag som var ganska dåligt var Expressresor som gick i konkurs på 90-talet. Jag gillar Ving, kanske för att jag så ofta rest med dem, men jag gillar även Fritidsresor, Detur m fl.
Vi har rest med Always, Apollo, Ving och Fritidsresor och kan inte hålla någon varken för bättre eller sämre än någon annan. Vi har rest ospec med Ving och bokat ordinarie resor med samtliga fyra. Resmålen har varit Kreta (Always & Fritidsresor), Thailand (Ving & Apollo), Korfu (Ving) och Thassos (Ving)
Jag föredrar Fritidsresor av den anledningen att de har de klart bästa priserna, om man jämför med Apollo o Ving! Går inte ens att jämföra tycker jag - iaf inte för mig som reser ensam med barn, då är det svårt att få bra barnrabatter.
Jag har bokat en resa till nästa sommar, till ett ordinariepris (betalar alltså fullpris för sonen) som är lägre än Ving's pris där de ger barnrabatt.
Har man tur kan man hitta ett bra pris med de andra bolagen, men Fritidsresor har helt klart bäst resor/priser för oss!
Skulle gärna prova Ving o Apollo (har rest med Apollo förut, innan jag fick barn) för jag ahr inget emot dem, men då får de sänka priserna först!
Apollo är supernöjd med dom !
Har inga förbehåll om vem jag skulle resa med. Kan tänka mig att boka själv eller via resebolag. Däremot undviker jag Apollo, inte p g a själva problemen vi hade utan p g a deras bemötande när man påtalade deras miss.. Så det är mer än principsak för mig
det är ingen större skillnad på resebolagen, om de är hjälpsamma eller ej har mer att göra med personalen på plats (alla är vi olika).
Gå hellre efter orten, hotellet du vill bo på å även kanske flygtiden (de kan landa på olika flygplatser därmed olika transportider, ha olika avrese å ankomstider, eller så kan de vara samma plan)
Reser du sista minuten däremot så bör du välja de större arrangörerna (fritids, ving) de har fler hotell å rum i sitt program så det är större chans att hamna bättre å större chans att få byta), apollo är även omtalad för att leda svarta listan å detta mycket just pgav riktigt usla sistaminuten hotell.