• EvaS81

Nu vill jag höra vad ni tycker om Mary kay produkter

Jag funderar på att beställa därifrån men jag vill ha lite åsikter först. Å så undrar jag om i.d bara har smink eller har dom rengöring å all sånt oxå??

• Svar på tråden Nu vill jag höra vad ni tycker om Mary kay produkter
  • LiCaNo

Suveräna produkter, men de är väldigt dyra. De har allt inom smink och hudvård.

• Earth Angel

I.D är ett "undermärke" som inriktar sig bara på smink, men dom ingår i samma concern (Dermarome) som har hudvårdsprodukter såsom Decléor, Carita och M.D Formulations (varav jag har jobbat med I.D, Decléor och M.D).

• MoReNiiTa

Har provat olika produkter men jag var helt klart nöjd med foundation..super bra..kanske inte säga samma sak om t ex. mascaran.

Dock var kvinnan som sålde väldigt tjatig.. slutade använda pga henne.

• EvaS81
    Svar på #3
    okej du har provat marykay, jag trodde alla skrev om i.d. jag kan inte bestämma mig riktigt vvilket jag ska prova. i.d verkar ju bättre men d e ju som sagt ganska dyrt
  • Venna

Jag fick en uppsättning Mary Kay-produkter när jag fyllde år och är supernöjd!

Jag var på något slags "hudparty" för ett tag sedan och blev faktiskt förtjust i produkterna redan då, men tyckte att de var på tok för dyra...Nu när jag har en uppsättning så antar jag att de kommer att ta slut vid olika tillfällen och då kan jag ju förnya med någon produkt då och då...

• gagge

Har testat några av derans ögonskugger, gillar dom inte alls.
    Inte speciellt dryga, "mesiga" i färgen, man får ta ganska så mkt.

Föredrar helt klart make up stores grejer. Prisvärda och såååå mkt att välja på

Mina älskade två prinsessor!
  • LiCaNo
    EvaS81 skrev 2008-10-09 19:44:46 följande:
    ingen som provat Mary-kay?
    Jag menade MK i tidigare inlägg, men kan hålla med om att deras ögonskuggor inte är bra som "gagge" skrev, men annars är jag nöjd.
  • thindra4
    EvaS81 skrev 2008-10-09 19:46:15 följande:
    Svar på #3okej du har provat marykay, jag trodde alla skrev om i.d. jag kan inte bestämma mig riktigt vvilket jag ska prova. i.d verkar ju bättre men d e ju som sagt ganska dyrt
    Jag måste bara fråga dig Eva,,, Har du varit på en hudvårdsklass och provat produkterna?
  • EvaS81
    Svar på #9
    nä d har jag inte. har fått erbjudande om d men jag har ju som sagt inte bestämt mig riktigt.
  • sassy74

Jag har jobbat för Mary Kay och personligen tycker jag produkterna är dryga och bra men väldigt dyra.

• Krickelin

Ska på sånt party i veckan och en kompis säljer, så jag "måste" väl köpa något....

Finns det något prisvärt? Med andra ord billigt som ni rekommenderar... :)

• helene306

För några år sen var jag på sminkparty. Konsulten berättar att hon blivit hjälpt med sin acne av Mary Kays produkter så jag rådgjorde med henne efter och beställde något kit och en concealer. Ca 1200:- men blir jag av med min acne så är det värt det. Hon varnade att man i början ofta blir fetare i ansiktet innan det ger resultat. Jag blev överfet men det var ju övergående. Efter 10 månader och fortfarande väldigt fet hy gav jag upp och provade istället en produkt från Apoteket. Blev betydligt bättre för billigare pris. Konsulten ringde någon månad senare och frågade hur jag upplevde produkterna. Jag sa som det var och att jag slutat. Konsulten blev lite sur och menade att jag överdoserat men det har jag inte. Jag var inte nöjd med MK:s hudvårdsprodukter och tycker dessutom att de är alldeles för dyra. Concealern däremot är jag nöjd med.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D ღ ¸.?°´¯)
  • malinka2
    helene306 skrev 2008-10-10 12:06:32 följande:
    För några år sen var jag på sminkparty. Konsulten berättar att hon blivit hjälpt med sin acne av Mary Kays produkter så jag rådgjorde med henne efter och beställde något kit och en concealer. Ca 1200:- men blir jag av med min acne så är det värt det. Hon varnade att man i början ofta blir fetare i ansiktet innan det ger resultat. Jag blev överfet men det var ju övergående. Efter 10 månader och fortfarande väldigt fet hy gav jag upp och provade istället en produkt från Apoteket. Blev betydligt bättre för billigare pris. Konsulten ringde någon månad senare och frågade hur jag upplevde produkterna. Jag sa som det var och att jag slutat. Konsulten blev lite sur och menade att jag överdoserat men det har jag inte. Jag var inte nöjd med MK:s hudvårdsprodukter och tycker dessutom att de är alldeles för dyra. Concealern däremot är jag nöjd med.
    Det var ju lite synd att du inte meddelade din konsult medans du använde att du inte var nöjd, då hade du nämligen fått pengarna tillbaka även fast du använt. Det tycker jag är en bra service MK har Nu har det kommit ut en ny acneserie oxå som skall vara bra, har dock inte provat den själv. Jag är sk oaktiv konsult, älskar MK o deras produkter men tiden finns tyvärr inte. Priset är ju högt fast å andra sidan beror det ju på vad man jämför med, jämför man med apoteket så är det ju självklart dyrt, samtidigt så är det ju en investering man gör i sin hud o det tycker ivarjefall jag är värt några kronor
  • thindra4
    malinka2 skrev 2008-10-10 16:27:34 följande:
    Det var ju lite synd att du inte meddelade din konsult medans du använde att du inte var nöjd, då hade du nämligen fått pengarna tillbaka även fast du använt. Det tycker jag är en bra service MK har Nu har det kommit ut en ny acneserie oxå som skall vara bra, har dock inte provat den själv. Jag är sk oaktiv konsult, älskar MK o deras produkter men tiden finns tyvärr inte. Priset är ju högt fast å andra sidan beror det ju på vad man jämför med, jämför man med apoteket så är det ju självklart dyrt, samtidigt så är det ju en investering man gör i sin hud o det tycker ivarjefall jag är värt några kronor
    Tråkigt att konsulten blev sur och inte hjälpte dig istället. Byta ut produkterna eller få pengarna tillbaka. De bästa är ju när alla är nöjda,
    Den nya Acne-serien ska man inte använda för fet hy. Den är för acne.
    Får jag bara fråga vilka produkter som du köpte av konsulten?
  • thindra4
    gagge skrev 2008-10-09 19:51:10 följande:
    Har testat några av derans ögonskugger, gillar dom inte alls.Inte speciellt dryga, "mesiga" i färgen, man får ta ganska så mkt.Föredrar helt klart make up stores grejer. Prisvärda och såååå mkt att välja på
    Har du provat MK:s nya ögonskuggor som kom i sommras?
  • helene306
    malinka2: Konsulten upplyste inte om detta att jag kunde få pengarna tillbaka och jag hade inte en tanke på att ifrågasätta det heller. Väntade ju hela tiden på att jag skulle bli bra i hyn.

tindra4: Har ingen aning om vad produkterna hette, det var  4-5 år sen.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D ღ ¸.?°´¯)
  • Skruttis1979
    helene306 skrev 2008-10-10 19:20:57 följande:
    malinka2: Konsulten upplyste inte om detta att jag kunde få pengarna tillbaka och jag hade inte en tanke på att ifrågasätta det heller. Väntade ju hela tiden på att jag skulle bli bra i hyn. tindra4: Har ingen aning om vad produkterna hette, det var  4-5 år sen.
    Det var även dåligt av konsulten att inte höra av sig oftare till dig, då man som konsult ska göra uppföljningar efter 2 dagar, 2 veckor, 2 månader... och sen kontinuerligt därefter...
    Då hade du haft chansen att tala om att det inte hjälpt. 10 månader är lång tid att vänta och du skulle fått bytt produkter för att testat fram vad som var bäst produkt för dig!!
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    MoReNiiTa skrev 2008-10-09 19:31:51 följande:
    Har provat olika produkter men jag var helt klart nöjd med foundation..super bra..kanske inte säga samma sak om t ex. mascaran.Dock var kvinnan som sålde väldigt tjatig.. slutade använda pga henne.
    MK har 2 sortes mascara, beroende på vad man är ute efter; längre fransar, eller tjockare fransar....
    Elma är världens centrum
Svar på tråden Nu vill jag höra vad ni tycker om Mary kay produkter