• Anonym

blödning i början av graviditet

hej ni som haft blödningar jätte tidigt i graviditeten hur har dom sett ut??

• Svar på tråden blödning i början av graviditet
  • danei

Som mens, trodde faktiskt att jag hade fått missfall det kom så mycket på en gång.

blödningen var klarröd och inga klumpar i.

• kvinna 86

hade flera blödningar.. brunt, klarrött, rosa.... varierae i mängd också

• Anonym

tack för era svar, jag har haft blödningar i 4 dagar nu dom började när mensen skulle ha kommit. dom kommer någon gång per dag och bara lite blod blandat med sekret ungefär som vid ägglossning.hade ni blödningar så många dagar på raken?

• Anonym

Jag hade blödningar i början av bägge mina graviditeter, som ljusrosa flytningar och som blodstänk i trosan, varade ngn dag..ingen smärta..jag fick göra VUL som visade ett livskraftigt foster..resten av grav. gick komplikationsfritt och jag har två friska barn..

• Samsonia

Hade en liten blödning kring v.7. Det kom lite brunt i trosan och jag blev helt knäckt. Trodde det var kört. Ringde GYN och fick göra ett VUL. Bebisen levde och hjärtat slog! Idag är hon 1 1/2 år...
    Små blödningar i början av graviditeten är tydligen jättevanliga och blödningarna brukar i regel komma när man skulle haft sin mens. Hoppas det går bra för dig. Tycker absolut att du ska kontakta GYN så du får göra ett VUL.

• Anonym

Det är för tidigt att göra ett ultraljud, det syns unget förren i vecka 6. det är bara att vänta

• emsilie

Hejsan!

Jag är jätteorolig, kan inte koncentrera mig på jobbet längre... Jag var med mig pojkvän i fredags och vi hade oskyddad. Dagen därpå (lördagen) kom det blod på pappret! Jag skulle egentligen ha mens två dagar senare (har regelbunden och har väldigt bra koll på det där) blödningen (som liknar mens) har pågått ända tills i dag, nu kommer det bara lite och det är blött/rosa som kommer på pappret. Det bränner i mina bröst och ibland har jag molande värk som när man har mens, ont längst ner i ryggen och på mornarna mår jag illa och ibland är jag jättehungrig (så jag skulle kunna äta utan gränser) och ibland äter jag ingenting på dagarna (mätt känsla.) Mina blodådror börjar synas på brösen, armarna och benen väldigt mycket.

Om nån känner igen sig, snälla svara! 

Jag gjorde abbort i februari mot min vilja så jag vet inte om jag inbillar mig för min ångest... Måste en blödning i tidig graviditet innebära missfall?

• emsilie

Tillägger att det kom en gele liknande klump (mörk) tidigare i dag.

• Anonym
    emsilie skrev 2011-06-01 01:21:15 följande:
    Tillägger att det kom en gele liknande klump (mörk) tidigare i dag.

Tror inte att symptomen kommer så tidigt, om ens befruktningen är "fullbordad".
    Jag märkte först av det efter v.6-7, och jag tror att det är runt dom veckorna dom flesta märker en graviditet.
    Så det är nog kanske mer lite av en inbillning. Kroppen kan ställa in sig på saker ibland.. Och antagligen mens som är påväg..
    Har själv en väldigt regelbunden mens, tills denna månad då den har varit helt åt skogen.. Det beror antagligen på hårt arbete = ändrad dygnsrytm osv. Finns många orsaker.

• emsilie

Tack för svar! Det här är verkligen det konstigaste jag har varit med om! Nu är det brunt i binden. (Använder binda fortfarande även fast jag nästan har slutat blöda) Små små bruna fläckar och lite rött runt omkring. Så här är det, jag och min pojkvän använder aldrig preventivmedel och det har vi aldrig gjort, vi har varit tsm i mer än 1 år och jag blev med barn i Juni förra året... Det kan väl vara möjligt att jag är m barn igen? Jag minns sist jag var gravid så hade jag urinvägsinfektion HELA tiden! Vet inte HUR många gånger jag var tvungen till vårdcentralen...

Jag har läst runt lite inom detta "ämne" och det är tydligen vanligt med en blödning i början av grav? Enligt många, själv vill jag få in i min skalle att det var mens men jag kan inte sluta hoppas på en "nidblödning" heller... Det är typ sant som man säger - när man vill bli m barn då blir man det inte. När man inte försöker - då blir man det. (Vi försökte alltså inte förra gången) det hände bara. Och nu när man har den där starka viljan så händer det aldrig.

Jag reagerade bara på att blodet (om detta nu var mens) var mycket rödare än vanligt. Så rött som när man typ skär sig i fingret med en kniv. Alltså sår-blod typ.  Mens brukar väl vara ganska mörkt? Och jag blöder ganska mycket och har svår mensvärk. Den här gången var det lite och långa uppehåll mellan "rinnandet"  Jag kände ingenting i magen av den här blödningen, bara brösten som sticker lite.

Förlåt att jag skriver så mycket, jag vet att jag borde kolla med nån expert men det är nåt med läkare som jag inte gillar... Jag får panik av dom!

Svar på tråden blödning i början av graviditet