• CeeJay

Ge mig tips på julklappar till mina barn (3 och 4,5 år)

Mina döttrar på 3 resp 4,5 år önskar sig glasögon, ett varsitt träd och några my little ponys var

De är så roliga.. Jag har lite svårt i år att få igång hjärnan och vill gärna ha en massa tips på julklappar till två små galna tjejer. Båda två är ganska "tjejiga" men leker även med "killeksaker" (om man nu får uttrycka sig så ).

Låt fantasin flöda..

• Svar på tråden Ge mig tips på julklappar till mina barn (3 och 4,5 år)
  • pigglet

Duplo! Dyrt men hållbart, 6-åringen bygger fortfarande gärna. Om man vill slå på stort får de varsina uppsättningar, tex en bondgård OCH en brandstation. Går att fylla på vid födelsedagar och jular i flera år framöver...

• Post partum

Nu öser jag bara på med idéer så får du sålla!

-Pussel
    -Dataspel där man lär sig läsa/räkna
    -Pyssel (om fantasin tryter brukar leksaksaffärerna har färdiga kit, men annars kanske ett hopplock av pärlor, filt, piprensare, tuschpennor, gips set, vävram m.m.)
    -Astrid Lindgren böcker
    -Utklädningskläder
    -Lego
    -Köksleksaker
    -Käpphäst
    -Ridlektioner
    -Smyckeskrin
    -Kläder
    -Lektält
    -Doktorsväska
    -Memoryspel
    -4 i rad
    -UNO
    -DVD-filmer
    -Fina sängkläder

• Tant Green

Min 3-åring vill ha en skateboard Men hon ska få ett dockskåp. Fast egentligen ska hon få det 1 december och möblerna kommer ett och ett i paketkalendern.

Favoriterna av det hon fick när hon fyllde 3 var en kamera (jag hittade en väldigt billig och extremt stöttålig kamera, annars hade det fått vänta några år...), magnetbokstäver, pärlor (att göra halsband och pärlplattor av) och "ballongspelet".

Doktorsväskan och garaget som hon fick när hon fyllde 2 leker hon också med nästan varje dag fortfarande!

• CeeJay

Åh stort tack för alla jättebra tips hittills. Har fått lite nya idéer men vill gärna ha MER

• Söderböna

Men Sudd: Varför ingen skateboard? Vår plutta önskade sig det förra året och har älskat den (hon var då 3,5 år). Förutom att använda den i parken går det utmärkt använda den för att leka bil till dockor och gosedjur .

Spel är väldigt populärt här, men i år önskar sig pluttan en lyftkran. På hennes förra dagis fanns en lyftkran, men pojkarna där sa att det vara bara killar som fick leka med den (och ingen i personalen sa ifrån). Så hon LÄNGTAR efter en egen lyftkran som hon kan få leka med hur mycket som helst! Så ett tips kan vara att fråga på förskolan vad de gillar att leka med där.

• Naquadria

Något att åka på i pulkabacken kommer mina små att få i julklapp. Skidor och skridskor får nog vänta något år hos oss, men kanske passar dina tjejer?

Pussel, böcker, DVD-filmer, fler små metallbilar, barbiedocksfamilj, dockporslin/servis och barnfotöljer funderar jag också på...

• Stiina
    Tant Green skrev 2008-10-09 20:30:18 följande:
    [citat]
    Min 3-åring vill ha en skateboard Men hon ska få ett dockskåp. Fast egentligen ska hon få det 1 december och möblerna kommer ett och ett i paketkalendern.

Vilket bra tips!
Svar på tråden Ge mig tips på julklappar till mina barn (3 och 4,5 år)