Varför får vissa utåtstående navel? (barn)
Min son har en utåtstående navel , snart 3 år, varför har han fått det...??
är det hur dem klipper navelsträngen eller? varför får man det?
kommer det försvinna med tiden?
Min son har en utåtstående navel , snart 3 år, varför har han fått det...??
är det hur dem klipper navelsträngen eller? varför får man det?
kommer det försvinna med tiden?
Är inte det typ genetiskt? Trodde jag men vi får se tills ngn "expert" svarar.
ingen i min släkt har det iaf.. eller närmaste som jag vet om, hans pappa har det inte och inte lillasyster heller...
det är väl inte så vanligt att ha det heller ?
Min son har också utåtstående navel. Vi har fått veta att det kan vara sviter efter ett navelbråck. Min son är bara 2 år men vid 2½-årskontrollen ska man titta närmare på detta. Har för mig att BVC-sköterskan sade att man opererar vid 3-4 års ålder men är inte helt säker (bråcket kan tillbakabildas och det gör det i så fall vid denna ålder, har jag för mig att hon sade).
Jag trodde det var om man råkat klippa lite för långt ut på navelsträngen jag.
Min sambo har det, och hans två döttrar också. Tror det är genetiskt.
det beror på ett navelbråck. mina ungar har haft det, men deras navlar har rättat till sig och står inte ut.
Jo, sant, men det var vad jag har hört, har inte forskat i det
Googlar på hittar bara info om navelbråck. Men jag undrar om det är den enda orsaken till utstående navel.
Min navel är väldigt djup, medan min ena brors är lite mittemellan typ slät. Så jag har alltid antagit att allas ser ut olika pga genetiska skäl. Men ring BVC och fråga, dom borde ha info om hur det är.
jag tror inte alltid det beror på navelbråck.. jag har själv lite ustående... men har inte haft navelbråck
ärr vävnad?
okej tack då vet jag, ska fråga på bvc. har inte märkt av att den stått ut så här mkt som den gör nu.. men han har blivigt smalare och längre nu, förr hade han mkt bebis hull..
vad är navelbråck egentligen?