blödning efter förlossning
Hur vanligt är det att blödningen efter förlossningen nästan avtar efter 3 veckor för att sedan komma igång med klarrött blod?
Hur vanligt är det att blödningen efter förlossningen nästan avtar efter 3 veckor för att sedan komma igång med klarrött blod?
Mina blödningar avtog med tiden så tyvärr vet jag inte. Ska du på efterkontroll hos din BM snart? är det mycket blod så skulle jag nog ringa bara för att få veta om det är normalt eller ej. Lycka till.
låter fullständigt normalt. När avslaget är på väg att ta slut kan det ta ny fart och blöda igen innan det slutar helt.
Jag blev jättechockad, men det visade sig att avslaget var slut och det nya som kom var mensen som kom tillbaka
Så är det efter avslaget kommer en ny blödning sen är det slut efter de =)
Precis som nyfiken gul skrev; När avslaget är på väg att ta slut kan det ta ny fart och blöda igen innan det slutar helt.
Jag hade avslag som försvann efter 5 dagar, helt borta en vecka för att sen få en liten klar röd blödning som varade i knappt 2 veckor Efter de helt slut.
Kan för övrigt tillägga ett år utan mens den 25 Oktober!!!
Okej, det lät bara så definitivt att "så är det"
Lyx att slippa mensen så länge, det hade jag själv velat, men kroppen ville annorlunda...
Jaha nä riktigt så menade jag inte. Vi är alla olika med olika erfarenheter.
Ja det är lyx. Jag hoppas slippa den ett par månader till, hel ammar och min dotter är 3 månader.
jag fick tillbaka mina blödningar efter min förlossning och det visade sig att livmodern ej dragit ihop sig som den ska. fick medicinsk hjälp mot detta...