• längtar1

blödning efter förlossning

Hur vanligt är det att blödningen efter förlossningen nästan avtar efter 3 veckor för att sedan komma igång med klarrött blod?

• Svar på tråden blödning efter förlossning
  • Nov barn

Mina blödningar avtog med tiden så tyvärr vet jag inte. Ska du på efterkontroll hos din BM snart? är det mycket blod så skulle jag nog ringa bara för att få veta om det är normalt eller ej. Lycka till.

• Nyfiken gul

låter fullständigt normalt. När avslaget är på väg att ta slut kan det ta ny fart och blöda igen innan det slutar helt.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Mothersong

Jag blev jättechockad, men det visade sig att avslaget var slut och det nya som kom var mensen som kom tillbaka Fundersam

~~~Mattis 13/9-06, Aliina och Timon 27/11-07 + Hoppsan bf 8/6-09~~~
  • Mothersong
    vinterfrost skrev 2008-10-09 22:54:53 följande:
    Så är det efter avslaget kommer en ny blödning sen är det slut efter de =)
    Jag förstår inte vad du menar?

Efter Mattis så var min nya blödning mensen som kom igång, och efter tvillingarna så fick jag ingen ny blödning utan när avslaget var slut så var det slut...
  • vinterfrost

Precis som nyfiken gul skrev;  När avslaget är på väg att ta slut kan det ta ny fart och blöda igen innan det slutar helt. 
    Jag hade avslag som försvann efter 5 dagar, helt borta en vecka för att sen få en liten klar röd blödning som varade i knappt 2 veckor Efter de helt slut.

Kan för övrigt tillägga ett år utan mens den 25 Oktober!!! Skrattande

• Mothersong

Okej, det lät bara så definitivt att "så är det" Fundersam

Lyx att slippa mensen så länge, det hade jag själv velat, men kroppen ville annorlunda...

• vinterfrost

Jaha nä riktigt så menade jag inte. Vi är alla olika med olika erfarenheter.

Ja det är lyx. Jag hoppas slippa den ett par månader till, hel ammar och min dotter är 3 månader.

• miann

jag fick tillbaka mina blödningar efter min förlossning och det visade sig att livmodern ej dragit ihop sig som den ska. fick medicinsk hjälp mot detta...

Svar på tråden blödning efter förlossning