• sjögurkan

Sy egna lekkuddar. Någon som har gjort det?

Ska försöka sy större kuddar till sonens lekrum. runda, fyrkantiga och alla andra former. Någon som gjort nåt liknande. Vad fyller man kuddarna med. Dom skall gärna vara stabila så att det går att stapla dem.
    glad för alla tips!

• Svar på tråden Sy egna lekkuddar. Någon som har gjort det?
  • looma

hej....ett tips e att leta reda på en madrassbutik som säljer och form skär skumgummi....då kan man beställa å sen sy fodral till...ganska dyrt men stabilt å bra...annars kan man fsk hitta nån billig madrass å skära själv med mattkniv, lite trixit om man vill ha tjockare kuddar, då man får skära flera likadana å stapla dom i kuddvaret...kan limmas oxå...lycka till...mvh tanya

• jassikan

Jag hade också kört på skumgummi för att göra fyrkantiga kuddar. Och precis som looma skriver så kan man ju skära ut fyrkanter och limma ihop dem för att få högre skumgummikuddar.

Eller så kan du ta kontakt med någon som gör båtdynor och liknande och köpa färdigskurna bitar från dem.

• revka

instämmer med ovanstående, skummgummi helt klart.
    vissa sybehörsaffärer har eller kan beställa åt en. (vet dock inte hur vanligt det är)

• sanneb

Oj de skulle jag vilja se foto på!!! Låter så tufft ;D

• sjögurkan

Tack för jättebra tips!
    Gamla madrasser som känns lite slitna måste man ju kunna få tag på ganska lätt!

• Mamma till tre kottar

Jag använde bitar av en tjock madrass. DEt blev finfina kuddar.

• Minimeebella

En gammal tråd jag hittade här men, jag tog gamla husvagns madrasser/kuddar å delade dem till mindra kuddar å sydde överdrag, blev jätte bra å stabila fyrkantiga kuddar att bygga å leka med=)
    Barnen har jätte roligt med dem=)

Svar på tråden Sy egna lekkuddar. Någon som har gjort det?