• tiniz

Dumlefluff i tårta med marsipan?? Snbba svar!

Ska göra en tårta till min dotters 3årskalas på lördag. Tänkte göra en som ser ut som Barbapapa, alltså med rosa marsipan på. Ville testa nåt annat än vaniljvisp i den och funderade då på att testa dumlefluff. Tror ni att det kan funka?? Ska ha hallonsylt på andra lagret. Blir det konsigt med fluff till en marsipantårta tror ni??
    Måste veta ikväll helst hur jag ska göra för då ska jag göra fluffet imorrn så det kallnar över natten till lörd.

Tacksam för snabba svar!!

• Svar på tråden Dumlefluff i tårta med marsipan?? Snbba svar!
  • Ylwis

spelar ju ingen roll vad man  fyller en  marsipan tårta med. just hallon och dumle är en bra komination.

Mamma till Alvyn 051015
  • Tess76

Jag har haft dumlefluff och hallongrädde till de flesta av mina marsipantårtor, så det går alldeles utmärkt.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Vaja

Tror säkert att dumle passar bra i en marsipantäckt tårta. Hade det varit jag hade kört på det iaf Glad Dumlefluff är ju bara sååå gott Skrattande

• ELLY78

Mmm jag undrar också.. Har funderat på dumlefluff och ett lager med mosad banan blandad med marsanpulver och ev sugarpaste som lock.
    Kanske blir för sött?

Kan du inte färga grädden rosa och hoppa över marsipanen då?

• inoka

ska ha 5 års kalas snart och det lät ju för gott men dum som jag är.. va är dumlefluff???

• Dipsy

Dumle fluff? nu blev jag nyfiken....är det dummle och grädde månne? varför inte ta dummle och vanilj på andra lagret....barbapappa....du får jätte gärna skicka en bild sen på det färdiga resultatet...

• krisscross

Dumlefluff??? Den var ny för mig! ^_^

• Tess76
    inoka skrev 2008-10-09 22:00:26 följande:
    ska ha 5 års kalas snart och det lät ju för gott men dum som jag är.. va är dumlefluff???
    Du värmer 3 dl grädde och blandar/smälter sedan ner 180g dumlekola. Ställ i kylen över natten och vispa sedan med elvisp till ett fluff (fast jag tycker det blir mer som en kräm).
    //Kalla fötter, varmt hjärta.
  • krisscross

Oh, coolt! Synd att min son är mjölkallergiker =/ Men men, måste provva de nån gång =)

• inoka
    Svar på #8
    Tess76 skrev 2008-10-09 22:02:24 följande:
    Du värmer 3 dl grädde och blandar/smälter sedan ner 180g dumlekola. Ställ i kylen över natten och vispa sedan med elvisp till ett fluff (fast jag tycker det blir mer som en kräm).
    Tack det lät ju jätte gott :)
    Hon vill ha marängtårta och det passar ju perfekt.
Svar på tråden Dumlefluff i tårta med marsipan?? Snbba svar!