PMS- omega 3, krillolja????
Någon som haft svåra pms besvär som fått bort besvären genom att tillföra omega tre eller krillolja?
Någon som haft svåra pms besvär som fått bort besvären genom att tillföra omega tre eller krillolja?
Nej, och jag har verkligen försökt. Jag har PMDD och det enda som hjälper är SSRI, men DET däremot hjälper otroligt bra!
sv.wikipedia.org/wiki/Premenstruell_dysforisk_st%C3%B6rning
Problemet är ofta att läkare ofta inte känner till PMDD. Men gynekologer brukar känna till det, så dem kan man be om att få SSRI tex zoloft utskrivet till sig.
Jag åt det i höstas och jag mådde jättebra av det i kompination med något p-piller som jag ej minns vad det hette. Har varit gravid och amamr nu så jag äter inte mina seroxat längre. Antar att jag får börja igen när mensen komemr tillbaka och amningen är över. Det hade bara varit så skönt om det skulle kunan räcka med omega 3.
ok, men kanske jätte nattljusoljaistället? Sedan finns det serotonin höjande mat. Du kan googla på det. När jag ammade hade jag ingen pmdd men det berodde nog på att jag även nattammade mkt och länge.
Ska fundera lite mer om detta.
Jag tror även på omega till viss del. B6 vitamin tillskott hjälpte mig också minns jag nu.