• soffien

torkrätt att frysa in?

hej, har tinat upp torsk för att laga idag men har ångrat mig, finns det någon rätt jag kan göra av det hela och frysa in? tacksam för snabba svar.

• Svar på tråden torkrätt att frysa in?
  • Ninso

Hemmagjord fiskgratäng, fisksoppa (om du skär blocket i bitar), laga till i ugnen... Nu tog det stopp på idéer.

• strojes

Om du vill ha nått riktigt enkelt: koka upp en burk krossade tomater, dela fiskblocket i bitar och koka de i tomatkrosset, krydda med basilika, oregano, salt och peppar eller dina favoritkryddor. Klart!

• Ninso

Fisksoppa om du är lat:

Köp Keldas Spicy Thai (fädig soppa på tetra).
    Ha i fisk i kuber samt wokgrönsaker. Koka upp.
    Färdigt!

Fiskgratäng:

Lägg fiskblocket i en smord form. Dutta potatismos runt, hemmagjort elle pulvermos beoende på vilken tid du ha till förfogande. Över kan du ha färdig sås, pulversås eller varför inte Campbell's svampsoppa på buk? Den är tjock och blir god till.

I ugn:

Lägg blocket i en smord ugnsform. Krydda med valfia kryddor, ha lite smör eller olja på. Osäker på tillagningstid och väme. men ca 175 grader i kanske en kvart?

Gott att servera till ris och kokt broccoli.

• Ninso

Glömde bort att du faktiskt kan panera också! Hittade ett ecept som låter gott, har inte provat det själv:

# Skär det halvtinade torskpaketet i lagomt tjocka skivor.
    # Blanda ströbröd, salt och vitpeppar i en djuptallrik.
    # Vispa upp ett ägg i en annan djuptallrik.
    # Vänd varje torskskiva (en i taget) i ägget och vänd den i ströbrödet runt om hela skivan och lägg den direkt i en het stekpanna med smör. Stek några minuter på varje sida tills de är klara.
    # Vill du ha en enkel sås till, häll grädden i stekpannan tillsammans med gräslök och låt puttra en stund tillsammans med fisken.

• Ninso

Ja, det borde inte vara något problem.

• soffien

har nu bestämt mig för torskgratäng, hittade ett bra recept med potatis i. tack för all hjälp.

Svar på tråden torkrätt att frysa in?