• Runder

Svettig bebis

Hej!

Undrar om det är någon mer än jag som har en väldigt varm och svettig bebis? Killen är snart 6 månader och har alltid varit väldigt varm av sig. Ex. när han äter ur flaska kan det pärla sig i pannan på honom och även när jag hämtar honom ur sängen på natten kan man känna hur kudden och hans lilla rygg är helt blöt.

Vi har en ganska varm lägenhet utan att några element står på. Svårt att ha fönstret öppet eftersom det då kan bli ganska kallt i rummet på natten och dessutom veter fönstret åt parkeringen och det är lätt att vakna när alla kör till jobbet tidigt på morgonen.Försöker se till att rummet är svalt och skönt när han lägger sig och har bara pyjamas och en tunn filt på honom. När vi är hemma på dagarna har han oftast bara body och ett par strumpor på sig och är alltid varm på både armar och ben när jag känner efter.

Har tagit tempen på honom några ggr när han varit såhär varm för jag varit övertygad om att han har feber men han har aldrig haft över 37.2 vid de tillfällena.

Är inte orolig över att det är något fel på honom men undrar mest om det finns någon mer "svettbebis" där ute

• Svar på tråden Svettig bebis
  • Nialex

Ja min lillkille svettas väl kanske inte riktigt så mycket, men han rejäl fotsvett och under armarna och så... Har också trott att det varit feber vid flera tillfällen. Han är 4 månader.

• Elisabeth1979

Min flicka som är 4 1/2 månad blir också väldigt varm speciellt på natten. I bland är också hennes huvud helt svettigt och kudden våt. Tycker inte jag har så mycket på henne

• sammetrocker

Sakarias svettas oxå, framförallt när han äter! Blir helt blöt i håret. Han är 5 månader, och har varit varm av sej jämt.

• ForeverAlice

Min lilla tjej är med rätt varm av sig, var mer åt det väldigt varma när hon var mindre.

• Lisen08

Vi har en svettig bebis också. Han är iof över 2 år, men har alltid varit väldigt varm av sig.

Han sover fortfarande utan täcke och pyjamas vägrar han att ha. Sover i t-tröja och blöja medans jag kan ligga under både duntäcke och filt och frysa med sockar på fötterna!

• MalinÖberg

Jupp. Milton är 5 månader nu och alltid varit varm av sig. Han har aldrig haft en pyjamas på natten någonsin.... bara en t shirt eller bara blöja. Ligger bara med ett lakarn på sig för när man tar up honom så är kudden alldeles blöt. Vi brukar vända på kudden när vi matar honom. Fotsvett å handsvett på killen Hoppas det går över för stackaren då han blir äldre å ska dejta   skratt

• Tesmes81

Har en liten tjej på 2 mån som lätt blir toksvettig. Det går knappt att hålla henne innan hon blir alldeles blöt i nacken, men det är säkert därför hon helst vill ligga för sig själv

• Sagalina

Min pojke är 3mån imorrn och han svettas jätte mkt på händerna och fötterna, ibland e han svettig på huvudet oxå, har en väldigt kall lägenhet så jag bruka sätta på honom strumpor men efter ett tag så känner jag hur blöta dom är..och är han utan dom så är hans fötter både blöta av svett och jätte kalla..svårt å veta exakt vad man ska göra då..men hoppas det går över..

• Fantasiflower

Min pojke e 3 månader o han e oxå jätte svettig av sig. Har ganska så kallt i lgh önskar för egen del lite varmare. Men oftast har han bara en body kanske strumpor, men som många skriver, svettig om fötterna, händerna o i armhålorna. Blir väldigt blöt i nacke ganska direkt han kommer upp!

• Im Fabulous

Min donna har också alltid svettats när hon sovit eller när hon ätit varmt, t ex välling. Är nog inget konstigt

Svar på tråden Svettig bebis