Sparkonto med låg risk och bra ränta?
Ska nu börja spara lite pengar och vill ha ett sparkonto med bra ränta men som inte e hög risk på.
Vad sparar ni på?
Ska nu börja spara lite pengar och vill ha ett sparkonto med bra ränta men som inte e hög risk på.
Vad sparar ni på?
Då tycker jag du skall pröva Akelius! De har hög ränta (5%) och absolut ingen risk. Du får dock spara högst 50 000 kr, men har också i och med ditt sparande högst prioritet till deras lägenheter om du skulle behöva.
Gå in på akelius.se och kika.
Akelius kanske va bra :) men va menas me uppsägningstid? är det om jag vill avsluta kontot o då får jag inte pengarna fören efter 4 eller 12 månader?
Jag sparar inte själv där än, men skall börja. Jag är inte säker på vad dom menar, men det är bara att kontakta dom med de frågor du har.
Nordeas fasträntekonto. 5.25% ränta och täcks av den statliga insättningsgarantin.
tinyurl.com/438b74
Se till att ALLA era insättningar omfattas av statliga insättningsgarantin. Just nu med finansororn kan precis ALLA bolag gå i konkurs.
Bankgarantin är väl höjt till nästan 500' tror jag.
Sedan kan man alltid fundera på vad som händer i en RIKTIG depression. När t o m staten saknar pengar. Då är det bara Vodka och konservburkar som är hårdvaluta. (hoppas inte vi hamnar där)
Fasträntekonto på Skandiabanken (insättningsgaranti upp till 500k) ger upp till 5.6%. Vanliga lönekonton där ger 4.25%. Kanske kan vara något?
www.finansportalen.se/sparkontoguiden.htm
Lite olika konton
SBAB 5,5 % och du får spara hur möe du vill =) Fria uttag