• MammanEmZ

Sparkonto med låg risk och bra ränta?

Ska nu börja spara lite pengar och vill ha ett sparkonto med bra ränta men som inte e hög risk på.
    Vad sparar ni på?

• Svar på tråden Sparkonto med låg risk och bra ränta?
  • Birgitta2

Då tycker jag du skall pröva Akelius! De har hög ränta (5%) och absolut ingen risk. Du får dock spara högst 50 000 kr, men har också i och med ditt sparande högst prioritet till deras lägenheter om du skulle behöva.

Gå in på akelius.se och kika.

• MammanEmZ

Akelius kanske va bra :) men va menas me uppsägningstid? är det om jag vill avsluta kontot o då får jag inte pengarna fören efter 4 eller 12 månader?

• Birgitta2

Jag sparar inte själv där än, men skall börja. Jag är inte säker på vad dom menar, men det är bara att kontakta dom med de frågor du har.

• OxenMannen

Se till att ALLA era insättningar omfattas av statliga insättningsgarantin. Just nu med finansororn kan precis ALLA bolag gå i konkurs.

• Birgitta2
    OxenMannen skrev 2008-10-10 11:04:21 följande:
    Se till att ALLA era insättningar omfattas av statliga insättningsgarantin. Just nu med finansororn kan precis ALLA bolag gå i konkurs.
    Den gäller bara upp till 250 000 kr va? Men det är helt rätt, för sånt måste man tänka på.
  • OxenMannen

Bankgarantin är väl höjt till nästan 500' tror jag.
    Sedan kan man alltid fundera på vad som händer i en RIKTIG depression. När t o m staten saknar pengar. Då är det bara Vodka och konservburkar som är hårdvaluta. (hoppas inte vi hamnar där)

• Arga Klara
    Svar på #7
    Då kommer jag bli stenrik.
  • Micke
    Birgitta2 skrev 2008-10-10 10:51:26 följande:
    Då tycker jag du skall pröva Akelius! De har hög ränta (5%) och absolut ingen risk. Du får dock spara högst 50 000 kr, men har också i och med ditt sparande högst prioritet till deras lägenheter om du skulle behöva.Gå in på akelius.se och kika.
    Driver du med oss?

När bostadsmarknaden kraschar så tipsar du om att man ska spara hos ett fastighetsbolag och detta utan insättningsgaranti?

Och sen hävdar du att det är "absolut ingen risk"?

Skulle vilja påstå att Akelius är ett av de sparkonton med absolut högst risk på marknaden.
  • Arga Klara

Fasträntekonto på Skandiabanken (insättningsgaranti upp till 500k) ger upp till 5.6%. Vanliga lönekonton där ger 4.25%. Kanske kan vara något?

• valkyrian

SBAB 5,5 % och du får spara hur möe du vill =) Fria uttag

Det är bara i ett lexikon som lön kommer före möda
Svar på tråden Sparkonto med låg risk och bra ränta?