• emma enhörning

Vart framkalla bilder mindre än 10*13?

Tror det är 4*6 det brukar vara och jag vill skicka över nätet och få bilderna hem i brevlådan... Någon som vet någon bra sida?
    Tack!!!

• Svar på tråden Vart framkalla bilder mindre än 10*13?
  • inze

Menar du att du har beställt så små bilder som 4x6 cm via nätet? Annars finns ju benämning 4x6 tum = 10x15 cm. Så små som 4x6 cm har jag nog aldrig sett. Det minsta jag sett är nog 9x bilder. Men vill man ha så små bilder kan man ju alltid göra dem själv genom att sätta ihop 4 bilder och beställa 9x bilder och sen skära eller klippa dem.

Möjligt att det finns något proffslapp som kan fixa det men då kostar det nog mer än vad vanlig framkallning/utskrift brukar göra.

• emma enhörning

Jag vet att man kan göra det i de där maskinerna som står exempelvis på expert och onoff men det är klart, jag kan ju alltid klippa och klistra och beställa 4 bilder på varje 10*15 bild. Tack!!!

• inze

Aha du menade så. Jag trodde man fick lösa små bilder men då är det nåt sånt här du menar:
    Finns bl a hos Pixum
    Jag vet att Fujidirekt hade nåt sånt förut men har inte sett det nu.

Vill man inte klippa och klistra ihop sina bilder finns alltid möjligheten att göra det online hos: Fotoautomaten.se och sedan beställa var som helst.

Svar på tråden Vart framkalla bilder mindre än 10*13?