• Fru Majsan

Mensvärk innan förlossning?

Är i vecka 39 och har i dag haft som molande, lättare mensvärk i magen nästan hela dagen. Undrar just om det är ett tecken på att förlossningen börjar närma sig (det gör den ju onekligen, men jag menar om den närmar sig just NU).

Nån mer som känt så här och har det i så fall varit direkt kopplat till värkar eller vattenavgång? Maken är bortrest så jag undrar om jag borde förvarna honom så han kan komma hem (han kommer i morgon annars).

• Svar på tråden Mensvärk innan förlossning?
  • discodivan

förvärkar kan ju hålla i sig, men visst kan du ju ringa honom o säga hur det känns, men det kan ju ta tid innan de riktiga värkarna börjar

Lycka till nu

• Mamma4

Ja du. Mensvärk är en star på förlossningen, hoppas din man hinner hem!! Lycka till. Kram fårn en mamma med fyra

• Fru Majsan

Ojojoj, nu blir man ju lite nervös! Så det här är kanske starten då?

Min man ringde just, han hade bestämt sig för att åka hem i dag i stället, ovetande om mina värkar eller vad det är. Så han är här om ett par timmar! Det känns rätt skönt även om jag egentligen inte tror att det är på gång redan...det känns alldeles för osannolikt!

• lilla rosen

För mig var det så båda gångerna när jag fick mina två barn. Det började alltid som en mensvärk och det kunde hålla sig en till två dagar och sen kom de riktiga värkarna. Väntar nu mitt tredje, är i vecka 17.
    Det kan vara dags för dig snart så det är väl bra om du ringer till din make och förvarnar.

• mariagbg

Har oxå kännt som du sedan i går kväll. Har även ont i ryggen... Bf 2/5. Hoppas det är våran tur snart!

/Maria

• Fru Majsan

Mysanmaria, då har vi BF nästan samtidigt, 3/5 gäller för mig. Men vi blir kanske aprilmammor i stället, då, vem vet? NU börjar det bli spännande!

• Upptagen

Jag hade mensvärk sen slemproppen började lossna, och bebis kikade ut 6 dagar senare!

• Rae

Haft molande mensvärk från och till under en och en halv vecka men nu två nätter i rad har det varit mer påtagligt och nu tror jag att värkarna har börjat. Hurra i så fall, går in i v 42 idag!

• Bettina

Jag har haft molvärk (mensliknande smärtor) i nästan 2 veckor nu. Och varken slempropp eller vatten har kommit ännu.
    Jag är i v.38.

Så det verkar som om det inte behöver vara mer än förverkar när man har såna "känningar". Det är kroppen som håller på att träna till förlossningen verkar det som.

Min BM sa att man kan ha så länge innan förlossningen startar.
    Men att man kanske får en snabb förlossning när det väl sätter igång ;0)
    Det lät väl bra tjejer! ;0)

Kram & Lycka till allihopa!
    /Bettina

• Amsy

Hej på er jag har haft detta i två dagar nu så ont i ryggen mensvärk ....plus man känner sig lite illa mående

• Opeya

Hade också molande mesvärk, ibland mer och ibland mindre.
    Mina började redan i vecka 36 men Vincent föddes först i vecka 41.
    Två dagar han kom ut byttes mensvärken ut mot "riktiga" värkar och det var stor skillnad, men jag hoppas att det är på g för din del

Lycka till //Linda

• Tezzan

Jag hade molnande värk i magen i ca ett dygn innan jag fick riktiga värkar. Så jag skulle säga att det börjar närma sig med stora steg. Det kanske dröjer ett par dagar till, men jag tror nog att ni snart har er lill* hos er..
    Lycka till!

• Fru Majsan

Nu är jag tillbaka från BB! Mensvärkarna var förvärkar och redan nästa dag kl 13.37 föddes vår lille son som är världens gulligaste! Jag kunde sova hela natten innan och de riktiga värkarna drog igång på förmiddagen så jag måste säga att jag hade en otroligt okomplicerad förlossning! Trodde inte att det kunde vara såpass enkelt! Läs gärna mer i mitt krypin!

• Lena80

Jag har haft mensvärk till och från i ca 2-3 veckor...

• Agge

Jag har haft molande mensvärk sedan i torsdags. Och jag är bara i v 34!
    Börjar undra om jag bör kolla detta eller inte. Känns lite tidigt att föda nu......

Agge

Svar på tråden Mensvärk innan förlossning?