Vilken binda?
Vilken binda kan ni rekomendera att använda efter förlossning? Använder bara tamponger vid vanlig mens så jag har ingen erfarenhet av bindor.
Vilken binda kan ni rekomendera att använda efter förlossning? Använder bara tamponger vid vanlig mens så jag har ingen erfarenhet av bindor.
Always Ultra night plus. Med vingar. Ja deras största nattbinda alltså.
I början är det sjukhusets blöjbindor som gäller. Men under en veckas tid så behöver man rejäla doningar. Finns så klart billigare varianter också. Men always är den som suger upp bäst tycker jag, överlägset. Jag är en sån som aldrig använder tampong så jag tycker mig har rotat igenom binddjungeln ganska väl.
Efter en vecka eller så så kunde jag börja använda en normalbinda, och då körde jag på apotekets. Där får man ju många för en billig peng, och eftersom man förmodligen kommer att ha blödning en ganska lång tid framför sig.
röstar på Always överlag här.
Första veckan fick jag använda "blöjorna" som man får ha på BB (enorma bindor). Fick ta med mig några från sjukhuset. Sen använde jag den absolut största bindan jag kunde hitta (tror det var Always extra plus). Efter ca 3 veckor blödde jag mindre och kunde ha vanliga bindor. Kram
Först de på BB, som jag även tog med mig hem (startpaketet). Gick åt 2 sådana i början!!! Sedan apotekets...för de var de största som gick att få tag på...sedan Always största möjliga.
Det blir en del man blöder. .
jag kommer köpa hem always eller libresse natt bindor till en början.
Jag fick med mig sjukhusets bindor som jag hade den första veckan. Sedan använde jag always bindor.
Den allra första tiden använde jag (och kommer att använda!) Apotekets största dambindor = nattbindor. Dom absolut bästa jag testat!
oj blöder man så länge som 3 veckor..
Min bm sa att man fick räkna med 6-8 veckor... Fast på slutet var det mer som flytningar för de flesta. Det är ju lagom kul, här har man sluppit mensen i 9 månader, sen ska man ha den 8 veckor i streck...
oj hjälp!! 8 veckor... min tjej kompis blödde bara i 2 veckor.. sen kunde hon ha trosskydd 3 dagar efter å sen försvann allt.. det måste vara väldigt ovanlogt då..
jag använde oxo apotekets nattbindor....
Apotekets långa nattbindor med vingar!! Avskyr alla andra sorters bindor tycker de e plastiga o prasslar... o apotekets täcker upp o sitter kvar utan problem. storpack dessutom som blir billigt o bra.
Japp! 8 veckor, man får liksom ta igen allt man missat på en och samma gång !
Apotekets nattbindor är de enda som funkat för mig (förutom sjukhusets stora då) Första gången blödde jag i ca 8 v och då var 2 veckor VÄLDIGT kraftiga blödningar.
Två veckor efter det slutat kom mensen igång.....
ANdra gången blödde jag bara 4 veckor (varav 1 ordentligt, men då hade jag fått livmodersammandragande tabletter på BB) en vecka senare hade jag mens igen.
Jag är så avundsjuk på de som slipper blöda mycket och slipper mens länge efter förlossninen.
Jag använde sjukhusets ENORMA ickesexiga bindor när jag var på BB,sen fick vi med oss några hem o sen när de var slut så körde jag med apotekets nattbindor i 2 veckor ca o till slut så använde jag mina vanliga bindor som jag använder vid mens o det är always.
Blödde bara i ca 3 veckor,vilket var SUPERSKÖNT med tanke på att jag blödde MASSOR under den tiden!
Jag frågade mannen vilket han tyckte var snyggast; nätstrumpbyxor eller sjukhusets nättrosor...men han svara inte !
Den allra första tiden har jag varit tvungen att använda dubbla Apotektes Nattbindor. :-0 Så jag kommer att köra med dem igen. Sen får jag se, troligtvis blir det Coops bindor. Jag tycker att Always bindor "suger sig fast" liksom.
Coops e väl samma som apotekets fast i lite lite annan utformning? de blåvita var ju det i alla fall..
Bebis: Ja, de liknar iaf varann väldigt mycket.
Tack så jættemycket før alla bra svar. Nu har jag lite att gå på.