• malinka2

Fall från triptrap...

i går kväll när vi skulle sätta oss o äta var lilltjejen (tre år) lite vild, hon ställde sej på det nedersta "steget" på sin tripptrapp stol o satte sej fort, tyvärr så hamnade hon med baken på ryggstödet o for med en duns baklänges ner i golvet med huvudet före... FY tusan vad rädd jag blev!!!! Allt gick så himla fort!! Hon störtböla o vi ringde akuten, beställde sjuktaxi (bilen pajjade SAMMA dag, såå typiskt!) , medans vi väntade på sjuktaxin hade hon is på bulan o lugnade sej, spydde inte, somnade inte utan var som vanligt så vi avbokade taxin o avvaktade o allt gick bra. Men förstå hur illa det KUNDE ha gått *ryser* Det var ju ändå ett fal på ca en meter...Nu vet jag inte om vi vågar ha kvar hennes stol...man ska ju inte behöva ha sele till en tre åring...Nån som har nåt bra tips på matstol??

• Svar på tråden Fall från triptrap...
  • Beanie

Finns det inga sånadär som man sätter på en vanlig köksstol som höjer höjden lite? hänger du med? har för mig jag råkade surfa in på nån sån sidan på internet..

• malinka2

Vi har bänkar till vårt köksbord o lillan sitter på hörnet i sin tripp trapp. Funkar sånna på bänkar? Har aldrig sett hur dom sitter fast..

• Kanina

Såg en sån sits/stol som satt fast med spännremmar runt sitsen så jag är lite osäker på att det går bra med en bänk. Om man inte kan sätta den på tvären förstås. Nån som vet vilka som säljer eller tillverkar såna stolar?

• symaskinen

Man kan aldrig vara säker med barn. De kan trilla och göra illa sig hur säkert de än sitter. Jag skulle nog behålla stolen, det var nog bara en engångsgrej. Är hon 3 år, är hon ju stor nog att förstå att man ska sitta still ( men 3-åringar är ju som dom är ). Förhoppningsvis har hon lärt sig lite vad som sker när man är lite vild . Min yngsta trilla ner från en IKEA-stol när hon var 10 månader(är nu 3 år)...och jag stod precis brevid...fånga henne uppochner i ena benet. Hon har aldrig trillat ur den igen. Tripptrapp stolar har ju hållt sig poppis genom många år och att hitta någon säkrare stol är nog inte lätt.

• viqan

vi har en sån stol man sätter på sitsen o de e BabyBjörn, de e en bygel på den men den kan man ta bort om barnet inte behöver en sån!

• viqan

kanske ska tillägga att vi tycker bäst om tripptrapp stolen, då bb stolen är väldigt låg mellan sitsen o kanten, har aldrig vågat lämna vår son en sekund i den, men den e väldigt praktisk som "rese"stol när man åker iväg!

Svar på tråden Fall från triptrap...