• busfamiljen

Yr som bara den när jag reser mig upp?????????

Jag fattar inte vad det är med mig. Jag har från coh till under de senaste åren varit med omsamma fenomen. när jag reser mig upp efter att ha suttit eler legat ner så bli jag helt yr och ibland svartnar det liksom. Vad är detta??
    Finns det någon som vet?
    OROLIG

• Svar på tråden Yr som bara den när jag reser mig upp?????????
  • Dame72

Lågt blodtryck. Ta det lugnt när du reser dig. Inget farligt alls, tvärtom, bra med ett lägre tryck än ett högre.
    Jag kan få böja mig fram fler gånger om dagen när jag reser mig för fort.

I´m a bitch im a mother im a siste im a sinner im a nurse im a lover
  • Vickan I

Högt eller lågt blodtryck kan ge yrsel.

Jag har jättelågt blodtryck och får ofta yrsel/svartnar när jag reser mig.

google it goddammit!!!!
  • busfamiljen

Tack

Misstänkte också att det var lågt.
    Blir yr och trött också när jag sträcker upp händerna t.ex.

• mimmi 1

samma här... lågt blodtryck... en till grej med lågt blodtryck är att man ofta är frusen... speciellt på morgonen.

Regelbunden motion, långa promenader... är bra, för att få upp trycket lite...

• Davina

Kan vara kristallsjukan också. Uppsök läkare, alltid bäst.

• Maddisen80

Jag har sådär med, de är blodtrycksfall, de finns läkemedel för det ..

busfamiljen skrev 2008-10-10 17:02:41 följande:
    Jag fattar inte vad det är med mig. Jag har från coh till under de senaste åren varit med omsamma fenomen. när jag reser mig upp efter att ha suttit eler legat ner så bli jag helt yr och ibland svartnar det liksom. Vad är detta??Finns det någon som vet?OROLIG
  • novaliam

Inget farligt. Bara blodtrycket som inte hinner med när du reser dig. Som Dame 72 skriver, ta det lugnt när du reser dig.

• Davina

Tycker fortfarande du ska ta upp det med läkare. Kan ju vara nåt annat än lågt blodtryck också.

• Maddisen80
    Svar på #8
    Jag ska själv kolla upp de med blodtryck ,men de kan vara kristallsjukan,lågt blodsocker
Svar på tråden Yr som bara den när jag reser mig upp?????????