Hur får man bort myror???????
INTE döda dom. Måste väl finnas något dom itne gillar som man kan lägga ut? lök funkar itne, inte peppar heller. snälla hjälp mig då!! Ja vill itne döda dom, men ja vill itne ha dom krypandes överallt!!
INTE döda dom. Måste väl finnas något dom itne gillar som man kan lägga ut? lök funkar itne, inte peppar heller. snälla hjälp mig då!! Ja vill itne döda dom, men ja vill itne ha dom krypandes överallt!!
Min pappa jobbar på Anticimex o han säger att om man inte vill döda dem kan man lägga ut sötsaker tex dricka i muggar utanför, så ska dom nog dra sig ditåt.
Hoppas att det funkar.
ok
jag har lagt ut en bunke med socker i trädgården nu
hoppas dom hittar den!
nått mer tips?
Finns medel i vissa affärer. Mkt effektivt
Det gör det? som dom itne dör av?
Man måste döda dom nästan för att de ska gå bort! Tyvärr, för de är såå himla envisa.
Men om inte så får du prova VIT peppa, inte vanlig peppar.
Eler gå till clas ohlsson eller Wllys och köp "myrr" ett vittpulver som myrorna inte gillar.
Man häler det i boet och där de är, det ä giftigt så kanske en dör, men de andra flyttar snart.
Är man pank kan man hälla en kastrull kokande vatten på dom, om det är mellan gångplattor exempelvis, då dör alla smärtfritt ( hoppas jag)
Men jag vill itne döda dom hur smärtfritt dte än är och hur envisa som än är
jag dödar inte helt enkelt
men vitpeppar skadar ju itne så det har ja pepprat lite
Hmm..kan man inte locka bort dom med ngt sött?
Fast då kanske de stannar kvar i allafall.
Ska inte kanel fösa bort dem med utan att döda?
Doftar gott gör det ju oxå
Förstår precis vad du menar med att inte döda, jag dödar inte ens en mygga (och här är det fullt av dem), folk tittar lite roat på mig när de ser mig o hör mig
Men, vi fick en INVASION av myror här inne + i taket (det rev vi). Så vi la ut dosor med medel här inne som de hämtade till sitt bo och det utrotades...
Ute får de göra vad de vill, men inte äta upp vårt hus!
Hemma här så försvinner dom lika fort som dom kom, bra med en pappa som kan sånt här
min mamma brukade använda sig utav kanel... hon påstår att de gilalr inte trampa i det :D jag ahr för mej det faktiskt funkade ;)
TACK för kanelrådet!!!! Dom är borta!! vet itne om dte är för att dte är så varmt att dom gått under jorden, eller om dte verkligen funkar
hoppas det funkar!!!!
salt funkar oxå jätte bra bara hälla lite där du ser dom...ooh vips så e dom borta
Vilken tur
Kanel är bra till mycket!
Vet att det finns något medel man vattnar med runt huset, för att de inte ska gå in. Tror inte att det dödar, bara håller dem ute. Vi vattnade med det förra året runt vårt hus.
Det finns ett medel som heter nippon som man droppar ut på ett papper sen tar myrorna och smakar på det och går hem till drottningen och då Blir du av med alla myror
DETTA HAR JAG PROVAT MÅNGA GÅNGER MED BRA RESULTAT
femman5
Hon ville ju inte döda myrorna ju
näää, nu är hela stället fullt igen
blir galen snart!! Har BURIT ut dom och strött mer kanel & torkat allt i köket
men så går ju itne hålla på varje dag...
Kanel är bra om man har djur hemma. Det fungerar för det mesta.
Mina föräldrars hus har haft jätteproblem med myror i många många år, men något som faktiskt fungerade till skillnad från hus med gift m.m. var att jag doppade sockerbitar i sprit som myrorna åt av. Jag tror att myrstigen blev omlagd på grund av avhoppade fulla dumma arbetare.... Det har varit två myrfria år sedan dess.
snuffepuffan
Vilket kaos i myrfabriken
Fulla, förvirrade arbetare, kan se det framför mig... Hur det snackas skit om drottningen, myror som stupar till höger o vänster, hehe
*asg* fulla myror
borde kanske bjuda dom på en fylla då
har märkt att allt blir kaos om myrstigen ändras... dom blir helt förvirrade, hihi. nu är det nästran helt myrfritt här, har burit ut alla myror igen och rengjort allt noga där dom gått så dom itne känner igen sin lukt, hela vägen ut till boet
får väl se hur det blir nu