• Mindras mamma

Hört att det kommit en vintersko som är en kopia av Kuoma, men vattentät. Någon som vet vad den heter?

Och var man kan köpa den, och ev. ca.pris?

• Svar på tråden Hört att det kommit en vintersko som är en kopia av Kuoma, men vattentät. Någon som vet vad den heter?
  • Tina83

intressant, jag vill också veta!

ska köpa kuoma snart. är det kuoma, eller en kopia?

• Mindras mamma

Hörde på skoaffären i stan idag att den ser ut som Kuoma, har samma varma funktion, men är vattentät, vilket Kuoma inte är. Vill så veta mer om skon, vad den heter så kanske man kan köpa den via nätet. Annars skulle de nog få in den senare i oktober. Kan skriva här då jag vet namnet, om ingen annan kan hjälpa oss innan det . På affären visste hon inte namnet än, eller ville inte säga det kanske .

• Mindras mamma

Den skulle i alla fall vara billigare också sa hon . Och hon sa att efter det hon hört om den så skulle hon köpa den istället för Kuoma. Och då jobbar hon ju där och vill säkert sälja det dyraste men rekommenderade ändå mig att invänta den nya skon (kopian) som hon kallade den.

• lillamye

spännande att höra vad det är och pris?köpte sj nyss kuoma helt nya för 350kr kostar det dubbla i sverige

älskar mina små prinsessor
  • Tina83

trist ändå att nån kopierar kuoma.

verkar ju ändå skut attden skullevara lik bra. varför har inte kuoma tagit fram en vattentät modell efter alla dessa år?!

de kan inte var helt lika

• Busbellan
    Tina83 skrev 2008-10-11 13:20:35 följande:
    trist ändå att nån kopierar kuoma. verkar ju ändå skut attden skullevara lik bra. varför har inte kuoma tagit fram en vattentät modell efter alla dessa år?!de kan inte var helt lika
    Varför är det trist, det är väl jättebra för oss konsumenter ju fler bra skor det finns att välja mellan. Förhoppningsvis blir ju då priset lägre.
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Tina83
    Nogula skrev 2008-10-11 13:22:24 följande:
    Varför är det trist, det är väl jättebra för oss konsumenter ju fler bra skor det finns att välja mellan. Förhoppningsvis blir ju då priset lägre.
    jättbra,men för mig går det inte ihop att en "rookie" kapar kuomarätt av, och dessutom lyckas göra den vattentät.

min fundering är varför inte tillvwrkarna av kuoma,som ju verkar hyfsat smarta, som ändå har världens bästa skor, inte har kmmit på hur man gör den vattentät...skumt

därför tror jag inte att den är lika bra som kuoma..
  • Busbellan
    Tina83 skrev 2008-10-11 13:25:09 följande:
    jättbra,men för mig går det inte ihop att en "rookie" kapar kuomarätt av, och dessutom lyckas göra den vattentät. min fundering är varför inte tillvwrkarna av kuoma,som ju verkar hyfsat smarta, som ändå har världens bästa skor, inte har kmmit på hur man gör den vattentät...skumtdärför tror jag inte att den är lika bra som kuoma..
    Nej, visst jag kan också bli tveksam till att den är lika bra
    Men är den det så är det ju toppen.
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Emeraldy

Vi köpte en vintersko till dottern idag, som påminde en del om Kuoma. Jag vet inte om det var den du menade. Kostade i alla fall 400:- på Skokanonen, av märket Good Year. Kändes väldigt varm och bra. Var väldigt lätt också, precis som Kuoma brukar vara.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
Svar på tråden Hört att det kommit en vintersko som är en kopia av Kuoma, men vattentät. Någon som vet vad den heter?