Slem i avföringen hos 2 månader bebis
Är det någon som vet fall slem i avföringen hos en 2 månaders bebis är normalt? Hittar ingen info på nätet. V
Är det någon som vet fall slem i avföringen hos en 2 månaders bebis är normalt? Hittar ingen info på nätet. V
De är inte så att hon är snorig? de kan ju rinna bakvägarna om du inte märkt nått.
är det itne det som kan vara tecken på laktos-känslighet?
fråga din bvc!
Vår stora tjej har haft typ "snor" i avföringen av och till under hela sin levnadstid och det har alltid sammanfallit med förkylning.
Ja har inte märkt av ngn förkylning men å andra sidan låter hon alltid lite förkyld till och från, hon har tex nyst 3 ggr om dagen sedan födsel. Hon har inte feber och snorar inte och deta har bara hönt att hon har haft slem i avföringen en ggn, nu senast. Jag får väl se om det fortsätter och i så fall kontakta Vårdguiden eller bvc. Då vet jag att det iaf inte är något allvarligt..
Tack
Min son hade slemmig avföring lite då och då när han var liten utan att det var något fel på honom så jag tror inte du behöver oroa dig. Vad gäller nysningarna så är det inte ett tecken på förkylning hos små barn - det är deras sätt att rensa näsan så det är bra att dom nyser några gånger om dagen :)
Om du ger Minifom kan det vara det som kommer ut.. Så är de på min lilla kille. För det går bara rakt igenom.