• LoveSharPei

Tina köttfärs i micron? Hur?

Jag ska tina en fryst förpackning med köttfärs nu, kan jag köra in hela i micron? Sist jag gjorde så blev den och lukta super illa! Vet inte varför... Hur gör ni när ni ska tina den? Jag ska göra lasagne.

• Svar på tråden Tina köttfärs i micron? Hur?
  • CharmingGirl

Om jag tinar i micron brukar jag tina på låg effekt. Det gör ju inget om det inte blir helt genomtinad då du ska steka/bryna till den också..

• LoveSharPei
    CharmingGirl skrev 2008-10-10 21:34:00 följande:
    Om jag tinar i micron brukar jag tina på låg effekt. Det gör ju inget om det inte blir helt genomtinad då du ska steka/bryna till den också..
    Jag har på den där "frost" grejsen som ska "tina" upp en fryst vara. Det går sakta men säkert fram, haha! Vi får se hur det slutar... Tack för ditt svar!
  • CharmingGirl
    LoveSharPei skrev 2008-10-10 21:40:37 följande:
    Jag har på den där "frost" grejsen som ska "tina" upp en fryst vara. Det går sakta men säkert fram, haha! Vi får se hur det slutar... Tack för ditt svar!
    Det går nog jättebra!
    Så lite så!
  • Mamma Lamm

Jag brukar ta ur färsen och lägga den på en tallrik.

• Jennisita

funkar även bra i kallt vatten... Fyll diskhon med mycket kallt vatten och lägg i den där,,
    brukar själv göra så=)

• Flowie82

Ett litet tips!!

När ni fryser in köttfärs så lägg den i en 3-liters fryspåse o platta till den så den blir tunn o frys sen, det går mycket fortare o är enklare att tina upp den sen

• MajasMat

jag håller med.. det gör jag alltid.

Flowie82 skrev 2008-10-10 21:44:49 följande:
    Ett litet tips!!När ni fryser in köttfärs så lägg den i en 3-liters fryspåse o platta till den så den blir tunn o frys sen, det går mycket fortare o är enklare att tina upp den sen
  • Mamma Lamm
    Jennisita skrev 2008-10-10 21:43:02 följande:
    funkar även bra i kallt vatten... Fyll diskhon med mycket kallt vatten och lägg i den där,,brukar själv göra så=)
    ljummet vatten går också bra om man har bråttom...
  • LoveSharPei

Tack för alla tips! Det blev bra - lasagnen var UR GOD! Jag är så mätt så jag inte kan sitta rakt, hahaha! Jag tinade den lite i micron och det gick bra den här gången!

Svar på tråden Tina köttfärs i micron? Hur?