• Ållebålle

Prins Annorlunda

Har precis läst ut boken "Prins Annorlunda" av Sören Olsson och Yvonne Brynggård-Olsson. Det är en helt underbar bok om deras son Ludvig, som har downs syndrom. Många skratt och många tårar och man känner igen sig i mycket. LÄS DEN!

• Svar på tråden Prins Annorlunda
  • Alvi

Åh, tack för tipset!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • AnnBrittS

De äe på Nyhetsmorgon i morgon på Tv 4 , tror jag det var.

• calistra

Har beställt o ligger på posten ska hämtas i EM

Lilla Emilias Mamma
  • Hillur

Okej, svarar själv Adlibris! Har just beställt den!

• Hillur

Tack Ylvisen! Såg inte ditt svar . Men då! Då är säkert min oxå sen Snyft... Vill ju ha den typ ikväll

• Bosieboo

Nu har jag oxå beställt den..

Felicia 050919 & Leopold 080108
  • Mama75

Sören och frun ska vara med på *god kväll* kanal1 kl 18.15 idag onsdag

Min små älskilingar Alice, Alva & Agnes
  • Trikarn

C pedagog har beställt den, o ska få låna den så fort hon är klar!

• columbine

beskriver dom i boken vilket typ av hjärtfel ludvig har??? Jag får nojjan av att han inte kommer överleva länge till pga att läkarna inte operarade hans hjärta i tid. Fruktansvärd mardröm.

• Solskensmor

Nu har jag också beställt den, blir spännande att läsa den.

• miramamma

Beställt här med. Bokhandeln tog 229:- Alidbris 156:-

• Hillur

Nu har jag läst den, det tog två timmar från pärm till pärm... Åh vad jag grät Stackars, stackars familj...

Tanken på om de inte hade upptäckt Viktors hjärtfel i tid gör mig helt knäckt. Ludvig hade vid tolv års ålder ett  två centimeters hål mellan kamrarna, hur läkarna missade det fattar jag inte.

Boken är hemskt sorglig, vissa partier gör fysiskt ont att läsa och är otroligt insiktsfullt o ärligt. Som tur är får man några goda skratt mellan tårana när man hör vilken sköning Ludvig är . Humorn behövs, annars skulle jag nog inte orkat läsa färdigt. Det verkar vara en härlig familj!

• tretösersmamsen

Jag läste ut boken igår, en mycket bra bok. Och precis som Hillur skriver så rinner tårarna och man känner föräldrarnas ångest. Men humorn och värmen finns där också. Det var mycket som jag kände igen mig i, känslorna i början bl a. Det är en mycket läsvärd bok.

• Snoffsan

Åh jag måste bara säga att jag älskar den boken! Läste den för några veckor sen och den är fantastisk! JAg har inget barn med ds men en tjej med cp-skada, men jag har träffat Sören några gånger genom jobbet och kände att jag måste läsa den.
    Boken är fantastisk! Jag grät och skrattada om vartannat!
    Måste berätta att jag just nu har lyssnat några gånger på Kaj Pollack bok "att välja lycka" och har satt upp några citat från hans bok på jobbet för att minnas dem.
    Efter Prins annorlunda fick jag lov att sätta upp ett av Ludvigs citat oxå. Det var när han sa till sin pappa att man inte skulle bråka när man var trött för då blir man bara mer trött.
    Vilken underbar sanning! Det krävs en alldeles fantastisk och speciell intelligens för att komma fram till en sån smart sak!

Svar på tråden Prins Annorlunda