majskrokar?
när började ni med majskrokar till era små?
när började ni med majskrokar till era små?
Straxt innan 4 månader. Ungefär när han lärde sej greppa.
Han tog hela. Även om det mesta satt som smet i ansiktet, håret och på tröjan
Kalla mig dum.. ;) Men vad e majskrokar?? E det ostbågar??
Har hört om dessa nu ett tag..
nr 1 skrev 2008-10-10 23:40:32 följande:
någon annan som vill dela med sig hur gamla era barn var när dom fick prova dessa omtalade krokar.
om de nu inte smakar ngt varför ge dem det? Hade inte gett dem ngt jag själv inte skulle ätit.. Min 6 månaders får macka :)
Min tjej var 6 månader och jag hade ingen aning om att det fanns nåt sånt. En mamma i föräldragruppen tipsade och jag köpte
hade jag vetat hade hon fått dem lite tidigare. Det är kul att se hur hon tar och stoppar i munnen. Tycker det är bra att de smälter fort så hon inte sätter i halsen.
Inoka: du ger smörgås, hur stor då och vad har du på? Jag är också intresserad av att ge smörgås men är rädd att hon ska sätta i halsen. Hon gör det lätt. Ska precis börja ge mat med mjuka bitar.
Det var bra tips, tack!
för oss blir det lite mickligt för lillfisen är allergisk mot komjölksprotein så vi måste hitta produkter utan det. Snacka om att man blivit en fena på att läsa innehållsförteckningar ![]()
ICA har Majskrokar på sitt centrallager, så även om dte inte finns i din ICA-butik kan de beställa hem det!
Hon tycker det är roligt att utforska den lilla majskroken
den enda färska frukten vi har prövat med än så länge är banan och det tycker hon inte om. Men hon älskar banan i fruktpuré, nestlés persika/banan fullkomligt älskar hon! Rolig unge, gillar inte "riktig" banan men älskar den i purén!
Ska prova att ge frukt i små bitar. Har inte riktigt vågat än eftersom jag är så rädd för att hon ska sätta i halsen. Rädslan bottnar i att när hon var 5 veckor så fick hon en allergisk reaktion mot mjölkproteinet. Hon fick nässelutslag, blev rödflammig i hela ansiktet, öronen svullnade upp till pingisbollar och fötterna svullnade likaså. Hon höll också på att sluta andas. Men allt gick bra sen, men rädd är bara förnamnet av vad vi blev här hemma...
vid ca 4 månader, å det gick bra