Skillnad på kär och attraktion?
Vad e skillnaden på kär och att vara attraherad?
Beskriv känslan och skillnaden i känslan?
Vad e skillnaden på kär och att vara attraherad?
Beskriv känslan och skillnaden i känslan?
När man är attraherad av någon så känner man pirr i magen, man dras till personen, är nyfiken och kan ha fantasier m.m. om denna person. Sen kommer ofta förälskelsen då hela världen vänds upp och ner och allt krestar kring denna person. Om det sen utvecklas till riktig kärlek, ja då är man kär .
Men sen tycker jag att det är olika för person till person, tror faktiskt att alla upplever kärlek olika.
Det är iaf en intressant fråga
När man är kär så pirrar det i magen, vid attarktion pirrar det lite länger ner...
Tack för en jätte bra reflektion och förklaring!
Jag är förälskad
pirrar både längre ner o i magen
ingen mer.... tanke...
Attraktion för mig är helt fokuserat till fysisk dragning, allt kring den personen jag är attraherad av är relaterat till sex på något sätt... vad jag säger, var jag tittar och vad jag tänker på.
Kärlek handlar om mer. Att vara kär innefattar för mig attraktion men även en djupare kontakt där jag inte kan få nog av en personen på ett mentalt plan. Att utbyta tankar, diskutera, höra hans röst, se in i hans ögon och att inte känna mig hel när man inte är tillsammans. Att bara gå bredvid honom och inte få nog av att lägga märke till detaljerna i hans ansikte och hans kropp.
nej jag e kär!
Har precis träffat en underbar man efter varit ensam onaturligt länge. Kär skulle jag vilja beskriva lite som att man har svårt att koncentrera sig på jobbet, sitter och drömmer sig bort och tänker på en möjlig framtid med personen. Funderingar på hur det ska gå träffa dennes släkt. Längtar efter att få krama och "komma hem" till hans famn. Gå med ett leende på läpparna hela dagen. (borde ha avdrag på lönen ;) ..
Men "bara" attraktion är nog mer fokuserat på just den fysiska biten. Tänka på vackert utseende och hur härligt det är att ha sex. Mest fundera på evt framtida sexuella möten. Ljudet av rösten osv.
när man är atraherad vill du vara med denna person du vill hångla, flytta ihopp skaffa familj volvo och en hund du tänker bara på denna person..kåt är du när du vill ha en saftig kuk i fittan!
TAck för åsikten men du missa kär. du snackar om attraktion o kåt
Men tack´!
Hmmm...
Jag är inte längre kär i min man.
Jag känner väldigt sällan attraktion till honom, men det händer.
Men jag älskar honom fortfarande...
Jag har ett arbets pass med Honom... Mannen jag är attraherad av. Oj, vad jag vill att han ska komma över hit och bara sätta på mig!
Men jag är kär i min sambo så därför låter jag bli andra... Flörta får man!
Jag är förvirrad igen kär eller attraherad? Jag tänker på sex med honom, kyssa honom, känna på honom. Jag vill även bara vara med honom, snacka, skratt ihop, käka ihop, mysa ihop. Tänker på honom hela tiden.