• mammatalman

varför ska killar stå och kissa?

min son har nu börjat kissa på toaletten. jag tycker det är bättre att han sitter ner och kissar hon han tycker det är bra att sitta. men varför är det så många som lär sina söner att stå och kissa? det är ju svårare för dom att pricka rätt och blir en del kladd.

så min fråga är varför ska killar stå och kissa?

• Svar på tråden varför ska killar stå och kissa?
  • ROGG

Ja det kan man verkligen fråga sig puff puff säger jag
    Det är faktiskt även konstaterat nu under de senare året att det inte är alls bra för killar/män att stå upp och kissa Pga prostatan som många får problem med senare i livet Sitter man ner så tömmer de ut all urin från blåsan MEN det kan de inte göra om de står upp Visst är det bra att de kan stå upp och kissa ute i naturen och så Men jag tycker att du gör helt rätt att lära din son från början att sitta ner på toalettstolen LYCKA TILL ROGG

• viseversa

ja det förstår inte jag heller.Jag tänker lära mina framtida söner(om jag får några) att sitta ner och kissa.Blir mindre stänk då!

• lunkentuss

jag försöker lära min man att sitta ner, men nähä. "TACK" svärmor för att du lärt han att stå Nu är det jag som får ta över stänket

• 4barnsMom

Jag lär mina oxå att sitta.. Har en bonus som är lärd att stå och oj vad det är skillnad Det ÄR inte lätt att pricka rätt så för att skona min städsida så får mina sitta

Min grabb som är 11 har väl börjat lite att stå och nu fixar han ju det så då är det helt okej

Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • FruStolpe

Jag lärde mina söner att sitta...lärde min man också det.
    Men äldsta sonen som nu är 7.5 började för drygt 1år sen att stå och kissa...hade väl sett nån på förskolan göra så.
    Men pappa och son nr.2 kissar sittandes hos oss.

• srma

Kan bara hålla med min son kommer lära sig att sitta o kissa, sambon gör det definitivt inte måste alltid kolla ringen innan jag sätter mig och minst hälten av gångerna torka innan...

• cruZZe

För att vi kan

Mer seriöst så tror jag de flesta (inklsive mig) gör det för att det är lättare/bekvämare och går snabbare. För att inte nämna att på offentliga snuskiga toaletter slipper man sitta på snuskringen

Däremot är det bevisat att det är bättre för prostatan att sitta och man får lättare ur sig allt kiss.

• Lucky

När man jobbar inom barnomsorgen är man väldigt glad om pojkarna är vana att sitta när de kissar(annars får man iofs lära om) då man slipper städa toan efter varje besök annars...
    Så jag undrar oxå varför så många promt ska stå...

• Im Fabulous
    himmelsflickan skrev 2008-10-11 09:40:24 följande:
    jag försöker lära min man att sitta ner, men nähä. "TACK" svärmor för att du lärt han att stå Nu är det jag som får ta över stänket
    Jag sa helt enkelt åt min sambo att om han tänker stå och kissa så ska han fanimig skura toaletten och runt om VARJE DAG. Han sitter ner och kissar nu
  • viseversa

min sambo sitter också och kissar.det har han lärt sig från barnsben.Han har svårt att stå och kissa.För det är så ovant för honnom.

• Åsa med 3

Min son sitter ner och kissar (7 år), men jag har fått kämpa...Både hans pappa & min make står och kissar (förutom när man ska kissa med morgonstånd *s*) så från början gjorde han det också. Tyvärr är toaletten på hans skola så snuskig så där får han lov att stå. Helt sjukt, de har 1 (!) toa till 30 barn!!!! Bläää!!!

Mamma till Mathilda 11år, Anton 7 år & Johannes född 080417
  • Lady Tess

William satt ALLTID ner och kissade till att börja med men sen en dag så skulle det stås upp!!

Försöker att få han att sitta ner men nej stora pojkar står upp!!

Jag har INTE lärt honom att stå det lärde han sej själv!!

♥ William 04-10-18 ♥
  • DenDär

Nä det kan man fråga sig. Jag har jobbat lite i äldreomsorgen och tyvärr tror de när de är i den åldern att de har samma fina stråle fortfarande. Men det har de inte och det hamnar utanför. Vår son ska lära sig att sitta och att man kan stå upp om man måste göra sitt behov utomhus.

Svar på tråden varför ska killar stå och kissa?