jen bossman skrev 2008-10-11 09:59:52 följande:
men att skaffa barn handlar väl inte bara om att dom ska ställa upp när man blir gammal?jag tror att OM du får en pojke så kommer du bli överrskad av vilket speciellt band en mamma - son kan ha. det har iaf jag med min son. sen när barnen blir äldre så får man väl se till själv att ha en nära relation med sina barn. ringa och småprata om ingenting, föreslå att äta tillsammans någongång ibland... bara småsaker som visar att man fortfarande bryr sig fastän barnen blivit vuxna och har "egna" liv och då spoelar det väl ingen roll om det är en tjej eller en kille. min mamma har en bra relation med alla barn, det är jag och 3 bröder och hon träffar alla lika mycket och ringer till alla och ingen känner sig utanför. jag tror mycket att det beror på hur du förhåller dig till dian barn - om du inte ändrar din åsikt om killar/familj kanske det blir till verklighet!
Nej nej, visst handlar det inte om det!! Om jag får en kille ska jag verkligen försöka få en bra relation till honom, precis som det vore en tjej. Jag hoppas att inte jag kommer att göra en skillnad. Men min undran är, och jag hoppas verkligen att jag har fel, är om pojkar av naturen inte är lika familjära och bundna....