• Honeyflowers

Att färga ögonfransar, är det obehagligt?

Jag brukar gå och färga mina bryn på salong och det funkar jättebra. Tänkte nu kanske färga även ögonfransarna men är rädd att det kommer att kännas obehagligt och att man får in färgen i ögonen. Nån som kan tala om hur det är och upplevs när man sitter där med färgen på?

♥ MAX - vår underbara son ♥
  • Svar på tråden Att färga ögonfransar, är det obehagligt?
  • Im Fabulous

Man blundar ju under tiden, man får inte in färgen i ögonen. De vet ju vad de gör!

• Gryntroll

kanske inte är relevant, men när jag gör det själv så tar jag på det ungefär som mascara och kan tom titta... vilket iofs ibland resulterar i att jag får lite väteperoxid ångor i ögonen och ger tårar... inte såå skönt, men inte så farligt heller.

Men de gånger jag får hjälp brukar jag ligga och blunda och då är det bara som avkoppling. Absolut inte obehagligt!

Vad fin du kommer bli! Lycka till!

• Honeyflowers
    Gryntroll skrev 2008-10-11 10:25:24 följande:
    kanske inte är relevant, men när jag gör det själv så tar jag på det ungefär som mascara och kan tom titta... vilket iofs ibland resulterar i att jag får lite väteperoxid ångor i ögonen och ger tårar... inte såå skönt, men inte så farligt heller.Men de gånger jag får hjälp brukar jag ligga och blunda och då är det bara som avkoppling. Absolut inte obehagligt!Vad fin du kommer bli! Lycka till!
    tack
    ♥ MAX - vår underbara son ♥
  • SunnyBunny

Jag tycker det är lite obehagligt faktiskt. Men jag är en sån jädra kontroll människa att jag t.o.m har svårt och blunda och inte veta vad som händer;) Men de brukar gå bra till slut, och färg i ögonen har jag aldrig fått..

• Emeraldy

Lånar ts tråd lite, om det är okej..?

Hur blir resultatet med färgade fransar? Ser det naturligt, men bara lite mörkare ut, eller ser man sminkad ut?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • thindra4
    Emeraldy skrev 2008-10-11 16:12:27 följande:
    Lånar ts tråd lite, om det är okej..?Hur blir resultatet med färgade fransar? Ser det naturligt, men bara lite mörkare ut, eller ser man sminkad ut?
    De ser normalt ut..Jättefint!!
  • SusanneJ

det jobbigaste är ju att man måste blunda, jätte irriterande om det är något bra på tv.
    men det blir jättefint och det ser naturligt ut.

(¯`°?.¸ ღ Ebba 061210 och lilla skrutt i magen bf 081004 ღ ¸.?°´¯)
  • thindra4
    SusanneJ skrev 2008-10-11 16:18:30 följande:
    det jobbigaste är ju att man måste blunda, jätte irriterande om det är något bra på tv. men det blir jättefint och det ser naturligt ut.
    De går ju så fort.. inte många minuter.. passa på i pausen..hi hi
  • SusanneJ
    thindra4 skrev 2008-10-11 16:22:37 följande:
    De går ju så fort.. inte många minuter.. passa på i pausen..hi hi
    va? det ska ju sitta i 15-20 minuter.
  • thindra4

15-25 minuter??? så länge sitter inte jag.. vad har dui för märke?

• SusanneJ
    thindra4 skrev 2008-10-11 16:34:04 följande:
    15-25 minuter??? så länge sitter inte jag.. vad har dui för märke?
    Depend Frans & Ögonbrynsfärg. ögonfransar 15-30 min och ögonbryn 5-15 min, beroende på hur mörkt resuktat man vill ha.

vad har du för märke?
  • Ejin

jag har färgat på salong en gång o ja fick in lite i ögonen.. de sved.... jäääävligt mkt.... så ja tycker de va obehagligt... skulle nog inte våga göra de hemma första gången ja gjorde de utan gå till salong i såfall.. men de e ju jag de...

• thindra4
    SusanneJ skrev 2008-10-11 16:39:14 följande:
    Depend Frans & Ögonbrynsfärg. ögonfransar 15-30 min och ögonbryn 5-15 min, beroende på hur mörkt resuktat man vill ha.vad har du för märke?
    Jag använder märket Millenium..
  • snuttP

Det kan va obehagligt att färga fransarna. Man kan få väteperoxid i ögonen. Det svider, men försöker man slappna av och inte knipa ihop ögonen så går det bra.

Färgar du på salong eller hos en hudterapuet så ska du se till så att fägen är nyblandad med väteperoxiden. Färgen verkar bara i 10 min, så har den stått längre än det så är den värdelös.

Alltså behöver man inte ha på färgen längre än 10 min, ger inte mer färg efter det. Väteperoxiden är värdelös efter 10 min.

När du färgar bör du alltid välja fägen blå/svart. Det är den svartaste färgen du kan få. Brun eller svart ska du bara välja om du är väldigt väldigt ljus/röd i hud och hår.

• SusanneJ
    thindra4 skrev 2008-10-11 16:43:45 följande:
    Jag använder märket Millenium..
    är det bra? kanske ska byta till det istället. vart köper du det?
  • thindra4

Jag tycker de är bra. Köper de via en vän som har salong. Jag kan ju kolla upp om man kan köpa de någon annanstans.. Tror man måste ha utbildning för att köpa de. kan kanske hjälpa dig med de..

SusanneJ skrev 2008-10-11 17:00:53 följande:
    är det bra? kanske ska byta till det istället. vart köper du det?
    Jag tycker de är bra. Köper de via en vän som har salong. Jag kan ju kolla upp om man kan köpa de någon annanstans.. Tror man måste ha utbildning för att köpa de. kan kanske hjälpa dig med de..
Svar på tråden Att färga ögonfransar, är det obehagligt?