Jag hade sk pinvärkar i 6 dygn innan smilla kom(mitt andra barn)... Värkarna jag hade var som riktiga värkar och enligt CTG'n var det också "riktiga" värkar, men de gjorde INGEN nytta. Tredje dagen var vi in på förlossningen och gjorde en undersökning, blev hemskickade med tabletter att sova på... ass if... Det blev inget sova, för värkarna gjorde för ont. femte dygnet ringde min man till förlossningen och sa att "Nu får ni göra något, min fru ska ju ORKA föda barnet också." Vi fick komma in och under ett dygn gjorde de X antal hinnsvepningar. När kvällsteamet kom dagen efter (alltså 6'e dygnet med värkar) så forserade hon bort det sista av livmodertappen (då bet jag hårt i kudden). De hade tidigare under dagen lagt en gel som skulle mjuka upp tappen, men den hjälpte inte. Sedan sa hon "nu tänker jag sätta akupunktur på dina hälsenor, på båda fötterna. Jag ville egentligen inte ha det, men då var jag desperat. Vid det tillfället var jag endast öppen 2 cm. Efter att hon satt akupunktur tog det riktig fart, hade en enda lång smärtsam värk, utan paus alltså, i 30 minuter. De gjorde sedan en undersökning och det visade sig att jag öppnat mig helt på denna halvtimme. 10 minuter senare o tre krystvärkar, så var lilltjejen ute... Jisses vilken resa:)
Hoppas det sätter fart ordentligt för dig och att du snart ska få magen på armen:) Hoppas jag inte skrämde dig med min historia...
Kram