• minbabynr1

farligt med kolsyrat vatten?

hej! jag älskar kolsyrat vatten
    jag har svårt att hitta ett svar på detta...
    det kanske dock beror på att det inte är någon fara!
    MEN, på flaskor med mineralvatten/kolsyratvatten står det att barn under 2 år inte bör dricka, eller i iaf inte dricka mycket... ungefär. så om små barn inte bör dricka det, så borde det inte vara det nyttigaste för gravida heller tycker jag...eller?
    hjälp mig! jag måste kunna släppa det här!

• Svar på tråden farligt med kolsyrat vatten?
  • La Lola

Om det vore fosterskadande så skulle det tydligt stå i kostråden.......
    Så enkelt är det.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Sanda

innehåller mycker salt som inte är bra för små barn! därför står det så!

Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • lottaloppan

Jag dricker massor med LOKA och blir uppmuntrad att göra så av både barnmorska och läkare (mår illa och har svårt att dricka annat). Ingen fara alltså!

• salamanca

Det är olika för olika vatten. Loka är tex helt ok..

• War

Man kan ju göra eget bubbel, inte värre än kranvatten då.

• minbabynr1
    War skrev 2008-10-11 12:33:29 följande:
    Man kan ju göra eget bubbel, inte värre än kranvatten då.
    det jag funderar på är själva mineraler eller kemiska ingridienser i kolsyran eller "smaken"...
  • War

Kolsyra är ju kolsyra, inget annat... smakämnena är ju upp till var och en att ha i.

• minbabynr1
    lottaloppan skrev 2008-10-11 12:20:27 följande:
    Jag dricker massor med LOKA och blir uppmuntrad att göra så av både barnmorska och läkare (mår illa och har svårt att dricka annat). Ingen fara alltså!
    härligt att höra! jag har fri tillgång till det på jobbet.. efter som jag varken dricker kaffe eller cola längre så blir det ganska stora mängder...
  • minbabynr1
    War skrev 2008-10-11 12:37:20 följande:
    Kolsyra är ju kolsyra, inget annat... smakämnena är ju upp till var och en att ha i.
    ja.. men lova att själva den inte är farligt då!
  • Estrellita

Det är salterna i vattnet som gör det olämpligt för små barn. För mycket vatten kan skada balansen i kroppen. Det finns olika sorters vatten som salamance säger. Vet att jag såg i ett test en gång att Atena vatten skulle ha bra balans och låga halter.

Och nej jag tror inte att allt finns med i kostråden. Det finns alltid en tröghet innan nya skadliga ämnen hittas så det är jättebra att du själv håller lite koll TS. Tidigare fanns ju inte de kostråden som finns idag och tack vare att de finns är vissa sjukdomar nästan försvunna. Kaffe fanns det ingenting om till exempel tills helt nyligen då forskning påvisat att mer än en viss mängd kaffe ökar risken för missfall.

Svar på tråden farligt med kolsyrat vatten?