• Låtten

Kalas, vad bjuder ni på??

Är väldigt nyfiken på vad dom flesta gör, vi brukar alltid bjuda på tårta o kaffe o bara umgås...Men har nu hört många som bjuder på värsta maten....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 13:19
    oops, glömde .. jag menar barn kalas!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kalas, vad bjuder ni på??
  • Elli47

Beror väl på vad för slags kalas det är? När sambon fyllde 30 hade vi mat och tårta. När jag fyllde 40 hade vi mat och tårta. När barnen har kalas är det tårta, kakor, frukt och varm korv.

• danitra

Lite olika, men vi brukar ha mackbuffé med olika bröd och pålägg, en del röror. Själv tycker jag inte om fikabröd så det skulle jag inte vilja bjuda på.

danitra.blogg.se - läs den, den är skitbra!
  • ellen81

Jag brukar bjuda på bara fika, eller fika och tårta om jag har haft tid och lust Jag brukar bjuda min familj på mat för de har så långt att åka. det är enda anledningen.

• ellen81

Okej, såg inte det där med barnkalas.

• Mirakel händer

Vi delar upp våra kalas eftersom sonen har svårt med stora folksamlingar.

Så när det är min mans familj som kommer är det mat + fika som gäller pga att makens brorson har diabetes.

När vänner kommer är det fika + varmkorv som sonen alltid vill bjuda barnen på.

Om någon av min familj behagar sig komma är det fika.

Men när det är typ 30 eller 35 då är det mat och fika. Å det är större fest då. Oftast är sonen hos sin bio pappa. Han är med i början, så han får träffa släkten.

kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • puss

glasskalas, med en massa tillbehör! superbra, gott trevligt och enkelt.

• Linda1976

jag älskar att fixa buffé - brukar börja med att "göra rätt enkel" - men jag ballar alltid ur så det blir en jättebuffé med allt möjligt. Samt oftast nån glass efteråt - ingen gillar ju tårta på riktigt iaf.

• Tindra02

Det beror ju på...
    Är det stor fest (typ fylla jämnt) blir det smörgåstårta + tårta, eller buffé...
    Annars middag + tårta eller bara fika + tårta...
    Är lite hur det känns.

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
  • FannyGioia

Fika och tårta. Jag har ingen lust att diska efter en massa folk.

• mandorle

Om det är ett vuxenkalas alltid mat och tårta alternativ efterrät
    Om det är ett barnkalas mest bara tårta och kakor och sånt.

• humma

Jag är ett matfreak, så hos är det alltid mat+fika när det är kalas för barnen.

• Dino78

Jag gillar laga mat så jag brukar bjuda på mat och sen fika efter det. Hade tacobuffé sist och sen fika efteråt. Har när jag själv fyllt haft pizza, pajer, kebabspett och pastasallad. Så jag röstar på enklare buffé och sen fika.
    Nu på onsdag ska jag fira att jag är kalr med min utbildning men då får de nöja sig med bara fika. Å andra sidan har jag bakat bullar och typ 8 sorters kakor till det men iaf

DIF i själ och hjärta
  • Masmamma

Ja, det beror ju som sagt på.....Men är det inte jämt eller något annat större kalas, så brukar vi bjuda på fikabröd och sedan tårta. Det händer dock att vi kör smörgåsar + tårta, men det var ett tag sedan nu

• mamma 03 05

Vi ska snart ha barnkalas och vi tänker bara bjuda på fika, tårta har dottern bestämmt att hon vill ha.

Svar på tråden Kalas, vad bjuder ni på??