trasig diskmaskin?!
nån so,m varit med om detta? diskmaskinen startar, surrar igång men hämtar ingetr vatten.. tips? finns ju ingen att ringa å jsag vill ju int handdiska!!!
nån so,m varit med om detta? diskmaskinen startar, surrar igång men hämtar ingetr vatten.. tips? finns ju ingen att ringa å jsag vill ju int handdiska!!!
Du har inte glömt att sätta på vattnet , det har hänt mig ibland man står där och undrar varför det inte går...
Programverket kanske har ballat ur det har hänt ett par gånger på min mammas diskmaskin och då får man byta ut den..
Så handdiska får du nog göra idag det är ju så kul...
hej har fått samma problem. de är nog bara att handdiska så länge och ringa till någon som kan fixa det på måndag.
Har du igång vattnet?
så hade vi och då var det fel på pumpen. Sambon skruvade isär och fixade den.
Du kan alltid testa tjuvknepet att hälla i några hinkar vatten och försöka starta på det sättet. Det har funkat för oss och därefter har den fyllt på själv.
Vad har du för maskin?
Hur gammal är den?
För att förtydliga. Vi testade det när vi felsökt allt, kollat filter, uteslutit att det var pumpen eller "översvämningsskyddet". Körde tjuvknepet då på tom diskamskin och det funkade. Därefter har den fungerat. Häromdagen ville den dock iinte fylla på vatten igen och då testade jag igen med att hälla in c:a tre hinkar vatten och det fungerade lika bra som förra gången som var c:a 1 år sedan.
Det är ingen som råkat stänga av vatten tillförseln vid kranen ?
För det har hänt mig, att nån vridit på det vid kranen och man står där o svär för maskinen e trasig...