• bananklase

trasig diskmaskin?!

nån so,m varit med om detta? diskmaskinen startar, surrar igång men hämtar ingetr vatten.. tips? finns ju ingen att ringa å jsag vill ju int handdiska!!!

• Svar på tråden trasig diskmaskin?!
  • Frontline

Du har inte glömt att sätta på vattnet , det har hänt mig ibland man står där och undrar varför det inte går...

Programverket kanske har ballat ur det har hänt ett par gånger på min mammas diskmaskin och då får man byta ut den..
    Så handdiska får du nog göra idag det är ju så kul...

• Annamaja

hej har fått samma problem. de är nog bara att handdiska så länge och ringa till någon som kan fixa det på måndag.

Har du igång vattnet?

• ludenben

så hade vi och då var det fel på pumpen. Sambon skruvade isär och fixade den.

• meuf

Du kan alltid testa tjuvknepet att hälla i några hinkar vatten och försöka starta på det sättet. Det har funkat för oss och därefter har den fyllt på själv.

• bananklase
    Svar på #4
    hääla i vatten rätt i maskinen bara?
  • Heavenlyfaith

Vad har du för maskin?
    Hur gammal är den?

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • meuf
    bananklase skrev 2008-10-11 14:23:59 följande:
    Svar på #4hääla i vatten rätt i maskinen bara?
    Ja precis, i "botten".
  • meuf

För att förtydliga. Vi testade det när vi felsökt allt, kollat filter, uteslutit att det var pumpen eller "översvämningsskyddet". Körde tjuvknepet då på tom diskamskin och det funkade. Därefter har den fungerat. Häromdagen ville den dock iinte fylla på vatten igen och då testade jag igen med att hälla in c:a tre hinkar vatten och det fungerade lika bra som förra gången som var c:a 1 år sedan.

• bananklase
    Svar på #6
    den är insatt 2007..
  • Heavenlyfaith
    bananklase skrev 2008-10-11 16:52:29 följande:
    Svar på #6den är insatt 2007..
    Är den så pass ny så tycker jag inte att du själv ska börja mixtra ens med att fylla den med vatten (jag jobbar med vitvaror o har god kontakt med service).
    Allt du på egen hand gör kan sen påverka din garanti. Du har alltid 2 års konsumentgaranti...
    Vad är det för märke på maskinen?

• bananklase
    Svar på #10
    det är en whirpool.. problemet är att den satt ju i när vi nyss flyttade in och vi fick inget kvitto.. då har man ingen garanti alls va?
  • Micke
    Heavenlyfaith skrev 2008-10-11 17:02:01 följande:
    Är den så pass ny så tycker jag inte att du själv ska börja mixtra ens med att fylla den med vatten (jag jobbar med vitvaror o har god kontakt med service).Allt du på egen hand gör kan sen påverka din garanti. Du har alltid 2 års konsumentgaranti... Vad är det för märke på maskinen?
    2 år konsumentgaranti? Knappast.

3 års reklamationsrätt, inte samma sak som garanti.
  • bananklase
    Svar på #12
    ööö jaha, men om man skanar kvitto? kan de se att den är satt här eller?? tjppaloppa hatar när saker går sönder
  • Micke
    bananklase skrev 2008-10-12 12:29:06 följande:
    Svar på #12ööö jaha, men om man skanar kvitto? kan de se att den är satt här eller?? tjppaloppa hatar när saker går sönder
    Tillverkningsnummer bör kunna avslöja hur gammal den är.
  • Leija

Det är ingen som råkat stänga av vatten tillförseln vid kranen ?
    För det har hänt mig, att nån vridit på det vid kranen och man står där o svär för maskinen e trasig...

• Heavenlyfaith
    bananklase skrev 2008-10-12 12:29:06 följande:
    Svar på #12ööö jaha, men om man skanar kvitto? kan de se att den är satt här eller?? tjppaloppa hatar när saker går sönder
    Av egen erfarenhet så är det väldigt svårt att få något på garantin utan ett kvitto o då handlar det inte om att man tvivlar på hur gammal den är som Micke tillägger. Du kan pröva, det beror många gånger på...
Svar på tråden trasig diskmaskin?!