JeBi skrev 2008-10-11 15:56:09 följande:
Ah! Då har ha tagit sig igen högstadiet då. Jag har världens strul med att få en förståelse från lärarlaget. Rektor och bitr rektor är inga problem alls dom är båda specialpedagoger i grunden. Lärarna däremot tycker att Leon ska "lära sig" att hålla ordning på sina läxor, böcker och prylar. Från lärarna får jag noll respons...Jag fick ett förslag på åtgärdsplan för några veckor sedan. Det var det sämsta skit jag någonsin läst. Satt senast i går med skoledningen i 1,5 timme och diskuterade hur vi ska få lärarlaget att skärpa till
sig.Vi har en överenskommelse med skolan. Alla lärare ska skicka ett mail till oss föräldrar när dom ger en läxa. Mailet ska innehålla information om VAD som ska göras till NÄR. Två av sju lärare skickade mail i två veckor, sen var det tyst.... Rektorn blev helt skogstokig när hon fick reda på att överenskommelsen inte hölls...Hur gjorde ni för att hålla ordning på läxor, böcker mm?
Han inte bara tog sig igenom högstadiet han gjorde det med bravur o lyfte sig i flera ämnen sista terminen. *stolt*
Det var inte helt lätt, men med hjälp av BUP's OCD team som har hand om honom så fick vi en assistent som höll reda på läxorna. Vi hade även dubbla uppsättningar med böcker för att han inte skulle behöva komma ihåg dem annat än från skåpet i skolan till lektionen.
Sen hade han en läxbok och jag hade både telefonkontakt o mailkontakt i de ämnen som vi hade åtgärdsplaner på. Vi hade vår kurator och psykologen på besök förinformation till lärarnma ett flertal ggr. för att få allt att fungera.
det har inte varit lätt, men det har gått. *pust*