• ann0rlunda

Hemmagjorde hårinpackning ägg+olivolja??

Är det någon som har testat?
    Hur bra är dte för håret egentligen?
    Någon som har fler tips på bra hårinpackningar som man kan göra hemma? :)

• Svar på tråden Hemmagjorde hårinpackning ägg+olivolja??
  • MiaP

Ägg i hårinpackning har jag testat. Sköljde med varmvatten. Gissa om jag hade hårdkokt ägg i hela huvudet som knappt gick att få bort. Olivolja kan nog vara bra men använd det bara i topparna annars får du förmodligen det flottigaste huvudet i stan.

Lycka till!

• novaliam

Jag använder det! Blandar ägg och ca 1 msk olivolja och fördelar i torrt hår. Låter det verka så länge jag tycker och har tid med. När det är dags att skölja är det viktigt att du tar svalt vatten och sköljer länge med, annars blir det kokt ägg i håret-inte kul...
    När ägget är ursköljt så kan du öka värmen på vattnet. Du kan, för att få bort det ev kladdiga från oljan, använda balsam (fett löser fett). Hur enkelt som helst och håret mår bra.

• Pormoicheia

För mer tips och trix med "skafferivaror"

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m34754409.html

Jag är själv inbiten no pooare och använder ägg när jag tvättar håret.
    Olja har jag i håret när det känns torrt (men då så lite att det inte märks)...

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • MamitaS
    MiaP skrev 2008-10-11 18:51:54 följande:
    Ägg i hårinpackning har jag testat. Sköljde med varmvatten. Gissa om jag hade hårdkokt ägg i hela huvudet som knappt gick att få bort. Olivolja kan nog vara bra men använd det bara i topparna annars får du förmodligen det flottigaste huvudet i stan.

Lycka till!
    Man ska inte använda hela ägget, bara äggulan. Knasboll.
Svar på tråden Hemmagjorde hårinpackning ägg+olivolja??