• mamma är bäst

Cypern i december - erfarenheter?

Någon som har erfarenhet av Cypern i december?
    Jag letar billiga jul- och nyårsresor, och Cypern har bra priser. Givetvis för att klimatet inte är så fint som t ex kanarieöarna, det fattar jag ju.

Men HUR är vädret på vintern på cypern? Enligt Fritidsresors hemsida är det ca 18 grader på dagen och 24 regnfria dagar. Är det så att det GÅR att sola i lä kring solen eller är det mest regn och blåst som gäller?
    Vad kan man hitta på med två småbarn på cypern om det inte är sol och bad-väder?

• Svar på tråden Cypern i december - erfarenheter?
  • Espiritu

Jag tror inte vädret är bra alls där så jag skulle nog försöka hitta en resa till kanske Teneriffa eller så istället, om ni är ute efter lite sol.

• arn

Har inte varit där själv i dec men var där i Juli. Då frågade jag en taxichaufför om vädret i dec. han sa att det nästan alltid var bra. Ca 20 grader och sol. Regn var mycket sällsynt...

• Laura05

Tror INTE det är badväder på Cypern i december......

• MissC24

Vet ej hur det ser ut i december men i september var vi där, 30 grder varmt,jätte härligt.

• mia maria

Men det är ju många som åker o bor på Cypern under vinterhalvåret, så sååå dåligt väder bör det väl i regel inte vara - eller?
    Ring till resebyrån o fråga, få se vad de säger!
    Annars så är det ju Kanarieöarna o Egypten o Tunisien som är de närmaste vinterresmålen om man vill ha sol o värme - Cypern är väl inte lika vanligt att man åker till.

• mckenna

Svärfar tillbringade 3 månader på Cypern för några år sen, på vintern alltså. Men som jag minns det var det inte speciellt varmt, 16-17 grader ungefär, men det kan säkert variera från år till år det också, precis som här. Jag har även en vän som var dit 2 veckor i november och första veckan var det helt ok. Men andra veckan var det regningt och blåsigt och dom hade inte med kläder för sånt väder så då frös dom ganska mycket. Jag skulle inte åka till Cypern på vintern om jag vill ha solsemester.

Svar på tråden Cypern i december - erfarenheter?