• Strommingen

Hur får jag lockar att hålla i mitt raka hår?

Någon som har bra tips?

Mitt hår är ca 5 cm under axlarna, har lite självfall men om jag borstar igenom det när det ännu inte har torkat så blir det så gott som spikrakt. Jag måste använda hårtork, det tar ca 6-7 timmar att självtorka. Har massor med tunna hårstrån, så det är ganska tjockt men fint på samma gång.

Jag får till superfina lockar med locktång eller rullar men får dem aldrig att sitta kvar. Så fort jag går utomhus så blir det så gott som rakt igen och inte speciellt snyggt.

Alla tips och råd emottages tacksamt

• Svar på tråden Hur får jag lockar att hålla i mitt raka hår?
  • Sotoo

Puffar..
    har nämligen samma problem..

jag använder mig av hårspray både innan jag lockar o sedan efter.. då håller dom lite längre

• pergotezzie

använd klick glidmedel och rulla håret. låt det torka. det kommer bli stelt när klicket torkat. då kramar du lockarna så kommer det krasa lite. dra sen igenom fingrana genom ,lockarna och sedan spraya. garanterat dom absoluta snyggaste lockarna

håller skitbra oxå. så gör jag och min väninna när man ska vara partysnygg

• pergotezzie

syns ej och luktar ej. men ett hemligt knep iaf

• Strommingen

Intressant med glidmedel! Använder oftast locktång, jag får till snyggast lockar med den, kanske inte funkar så bra med glidmedel?
    (I och med att det tar så lång tid att torka så blir det ett långt projekt med dullar, om jag inte använder värmerullar i torrt hår då.. Att föna på vanliga rullar tar ändå lång tid, de torkar typ inte i mitten. Måste sova med dem, vilket är obekvämt.) Men jag ska prova någon gång med vanliga rullar!

Sprayar som en tok, det hjälper inte ett dugg tyvärr.

• Missimo84

Använd platt tång och salt vatten. Finns ett jättebra saltvatten på frisören från Nivea tror jag 259:-/flaska, Har hårt asiatiskt hår så alla lockar bara glider ur på en gång, men med det och dden nya tången jag köpte går det som smort. OCh fort går det också, tar ca 20 min att fixa mitt hår, kan då också säga att jag har mycket hår.

• Strommingen

Saltvatten, det låter ju smart faktiskt! Mitt hår är ju så glatt och "välskött" att det t.o.m. är svårt att få en tofs att sitta kvar om jag inte tuperar lite.

• Missimo84
    Strommingen skrev 2008-10-11 22:39:03 följande:
    Saltvatten, det låter ju smart faktiskt! Mitt hår är ju så glatt och "välskött" att det t.o.m. är svårt att få en tofs att sitta kvar om jag inte tuperar lite.
    Hihi samma problem som jag, bara en varning med saltvattnet, sätt det inte i topparna, sliter som f*n på dem. Utan använd det i botten och på längderna. Går även att använda som torrschampo om man har bråttom.
  • Missimo84

Ang tofsen, ju fler snoddar, ju bättre sittter de.

• Strommingen

Massa bra tips här Tidigare har jag blonderat håret lite då och då, och det sliter ju på håret så då har håret varit lite mer lätthanterligt. Men nu när jag är duktig och har slutat med blonderingen och tar hand om håret så får jag såna här oväntade problem istället haha. Fast håret ser onekligen mycket friskare ut! Får ta det onda med det goda.

H&m har en tofsmodell som sitter ganska bra, den dagen de slutar med den kommer jag gråta floder På tal om tofsar - jag tycker det ser så fint ut att linda en hårslinga runt tofsen så att den döljs, men med min hårkvalitet så är det omöjligt. Snyft.

• Weeiii

Jag använder läggningsvätska, det funkar hur bra som helst och lockarna håller till och med i regn. Brukar köpa Wellas som inte kostar mer än 30-40 kr per flaska och räcker länge.

• Lillfjant
    Weeiii skrev 2008-10-11 22:54:31 följande:
    Jag använder läggningsvätska, det funkar hur bra som helst och lockarna håller till och med i regn. Brukar köpa Wellas som inte kostar mer än 30-40 kr per flaska och räcker länge.
    Använder du locktång ihop med läggnigsvätskan då? Eller vad använder du?
  • Strommingen

Läggningsvätska, fungerar det även med lock och plattång? (Får för mig att mamma brukade använda det på 80-talet med "hemanenten" hihi..)

• Weeiii
    Lillfjant skrev 2008-10-11 23:17:42 följande:
    Använder du locktång ihop med läggnigsvätskan då? Eller vad använder du?
    Ja jag använder locktång Man har i läggningsvätskan i handukstorrt hår och sedan lockar och låter torka. Vet jag att det är väldigt regningt och blåsigt brukar jag spraya lite på det innan jag går ut men för det mesta håller det ändå.
  • Lillfjant
    Weeiii skrev 2008-10-11 23:50:48 följande:
    Ja jag använder locktång Man har i läggningsvätskan i handukstorrt hår och sedan lockar och låter torka. Vet jag att det är väldigt regningt och blåsigt brukar jag spraya lite på det innan jag går ut men för det mesta håller det ändå.
    Okej tack, då ska jag testa det nästa gång, håret blir ju så stelt när man måste spraya så mycket för att det ska hålla.
Svar på tråden Hur får jag lockar att hålla i mitt raka hår?