• snysop

Skötväskor att hänga på vagnen utan krokar?

Finns inga krokar att få tag i till min Bugaboo Cameleon så nu är vi på jakt efter en skötväska som har en egen upphängningsanordning. Just nu har jag en mörkblå Kipling-skötväska - men det passar ju sådär bra till beige och grå som vagnen är (bild i galleri).

Är det nån som vet vad mer för väskor det finns som har egen upphängningsanordning? Tex olika spännen osv? Kipling-väskan har två stycken öglor med spännen (som t.ex ryggsäckar har). Vill helst ha en ryggsäck, men även de andra funkar...

Undrar också om någon vet om det finns liknande shoppingäskor osv? Så man kan ha skötväskan på ryggen och shoppingkassen på vagnen.

• Svar på tråden Skötväskor att hänga på vagnen utan krokar?
  • Ananak

kan du inte hitta en vanlig väska och hänga på?

• snysop

Ananak,

Jag vill hellre ha en skötväska.

• snysop

Skip hopen?! Ah, vad bra! Gillar den, men har inte tänkt så mycket på den. Nu är den klart en kandidat! Tack!

Fler tips?

• snysop

Vart hittar man skiphopen till bäst pris? Helst i Sverige...

• kixan

Har inte alla skötväskor så man kan hänga upp dom utan krokar? Våran billiga från babyproffsen knäpper man iaf fast runt handtaget med två tryckknappar, trodde det var något liknande på allaskötväskor.

• Kebnekaisa

Tycker det var så hopplöst med den där skötväskan som gled ner, och "hafsade runt" (en Emmmaljunga skötväska på en Emmaljunga vagn.
    Hittade på en egenvariant som sitter UPPE, INTE glider ner så man sparkar på den .
    Hej Kixan!

• Mia81

Baby björn har en skötväska som som man knäpper fast på "styret" Det är som en axelväska med två tryck knappar som man lägger över "styret" och knäpper fast. Ledsen att jag är inte så bra på att förklara men den borde funka på alla vagnar.

• Kebnekaisa

Hi, hi, Det ÄR svårt att beskriva en sån där anordning! Jag skulle inte vilja ge mig på att beskriva "min anordning" (Jag förstod inte din beskrivning alls Mia81 ).

• Kebnekaisa

Jag tycker dock de där skötväskorna är bumliga och buffliga och hänger ner liksom...svårt att förklara!

• Mia81

Ja hur ska jag förklara så att du förstår? Den funkar och är bra, rymmer mycke, men den är lite klumpig. Ger mig inte på att försöka förklara anordningen igen jag köpte den på babyproffset, och inser nu att väskan heter baby travel inte baby björn sorry! skyller på värmen

• Mia81

Det har varit sol och 30 grader varmt här i Luleå hela dagen!

• Kebnekaisa

Alltså Emmaljungas var ju också en sån sär som man knäppte med två knappar, som såg ut som en axelremsväska, men JAG tyckte den var klumpig.
    NU har jag en egen variant. En NÄTT väska (en sån där tyg-resekasse) med två handtag, INTE så långa som en handväska med långa handtag (Men ändå en såpass lång så man kan ha den på axeln). Jag lägger ena handtaget över ena sidan på styret och det andra handtaget runt den andra sidan av styret. Sen har jag en liten rem runt alla fyra remmar som blir, och knyter det som en påse.
    (Jag lovar att DU INTE FÖRSTÅR NÅGONTING av den här beskrivningen!)
    Men skötväskan sitter uppe! Fast det är lite svårt att komma åt grejerna, och sambon FÖRSTÅR INGENTING av hur den egentligen sitter uppe

• snart tre

Snysop: Vet att Simpleworld (www.simpleworld.se) i Stockholm säljer SkipHop-väskor - men jag vet inte om de går att få tag i billigare någon annanstans.

Skitsnygga är de i alla fall.

Svar på tråden Skötväskor att hänga på vagnen utan krokar?