• ont2

Konstig i kroppen innan förlossning??

Är det någon som kännts sig lustig i kroppen innan förlossningen startade att ni t ex mådde illa vart yr eller kände på sig att nått var på G?

• Svar på tråden Konstig i kroppen innan förlossning??
  • lillamilla75

hittade precis en omröstningstråd under förälder/övrigt som handlar om det här. Men hoppas du får en massa svar här inne då jag är sååå nyfiken. Jag har BF på måndag...

• LinaP

Jag kände mig lite konstig dagen innan. Men trodde mest på att det var nerverna som spökade. Kände mig konstigt nervös på nåt sätt, svårt att beskriva. Sen på natten drömde jag att jag fick en såndär "teckenblödning" (eller vad det nu heter) Sen när jag vaknade på morgonen så började jag få lite små fjuttiga värkar som blev mer å mer, sen for i in på förlossningen vid halv 12 och 5 i 1 kom hon.

• lelle1

Lite grann kanske, kass i magen i varjefall :-/

• ont2

Jag känner mig konstig nu känns som jag bara vill falla ihop och är så orolig hela tiden har inte någon värk men måste konstant på toa utan resultat håller på blir tokig känns jätte konstigt. Är illamående till och från.

• LinaP

Ungefär så kände jag också, en sorts oroskänsla. Får hoppas det är på G för dig då

• ont2

Ja det är första bebisen men det är ungefär tre veckor kvar till bf har varit bättre idag man är ju lite knepig på slutet vill bara att det ska sätta igång letar alla möjliga tecken.

• Maloma

Hej
    Jag har 4 veckor kvar till BF, men känner lite som du. Är lite orolig/rastlös, magen är definitivt inte hård men jag känner mig nödig hela tiden utan resultat, illamående från och till... Samtidigt har förvärkarna satt igång (som mensvärk). Känns att det händer saker helt klart, men eftersom det är mitt första vet jag inte vad det är jag känner....

• Lyckliga ja

när ja fick min första kom värkarna från ingenstans alls..
    med min andra .. då fick ja springa o göra nr 2 ungefär 10 ggr om inte mer i någon timma.. de va absolut inte alls hårt .. o veckan innan då åt jag som en häst heeela tiden.. o då menar jag heeela tiden :S

• ont2

Ja det är ju inte lätt att veta hur det startar är ju så olika från person till person.

Jag har också som mensvärk men inte så att det gör ont utan är bara obehagligt har kommit nu sista veckan. Känner som stickningar mot underlivet precis som att man nästan skulle hålla på pinka på sig fast man nyligen varit på toaletten.

• FrökenLinda

Känner igen den där oro-känslan som ni pratar om. Har BF om 4 dagar och sen igår har jag kännt som fjärilar i magen, oro-känsla men inga värkar.. Sammandragningarna kommer då o då men inte regelbundet. Jag har inte kännt mig nervös alls inför förlossningen men nu kanske jag börjar känna av att det närmar sig? De e såndär jobbig känsla så man vill sucka hela tiden. kan ju hoppas på att det är på G! tycker även att det nästan kittlas bak i svanken..

Svar på tråden Konstig i kroppen innan förlossning??