• Butterfly

Hutlösa priser!!

Jag har en kort page och tunna hårstrån. För att det ska vara snyggt måste jag klippa mig var 6:e vecka. Och vad kostar då en klippning här i Jönköping? Jo, runt 400kr. Jag tycker det är alldeles för dyrt! JAg har testat billigare salonger men är inte nöjd så det blir till att hosta upp hundringarna.

Sen har jag mkt pormaskar och att klämma dem själv brukar sluta med en illröd (ungefär) näsa i flera dagar. Vad kostar en ansiktsbehandling då? Jo, 550kr!

Nu vill jag ha tips på hur ni andra håller er fina för en billigare peng!

• Svar på tråden Hutlösa priser!!
  • Little M

Idag fick jag en ansikstbehandling av min kompis som just är färdig hudvårs konsulent..
    Hon sa att hon skulle ta 250 kr för den i vanliga fall.
    Jag fick min i födelsedags present =)

• Poena

Har långt hår och behöver därmed inte klippa mig så ofta Iofs blir det nästan samma summa som dig i slutändan eftersom jag också bleker mitt hår varje gång, en ca 800 kr varannan - var tredje månad för klippning + slingning.

Ansiktsbehandling har jag varit på en gång i mitt liv och jag märkte i stort sätt ingen skillnad på huden efteråt (förutom, som du illröd näsa m.m i ett par dar ) så det klarar jag mig bra utan. Mot pormaskar tycker jag det finns bra "plåster" att använda på som drar ut det värsta. KÖpte mina från Elizabeth Arden för ca en hundring (fast då var det sänkt pris just på dem) Använder bra hudvårdsprodukter som jag beställer billigt från www.strawberrynet.com + har en lugg som däöljer det värsta "blankheten" m.m som jag får nu på sommaren

• bodis

Här där jag bor finns det sk elevbehandlingar man kan gå på. Alltså du bokar in dina behandlingar på en skola för blivande hudvårdsterapeuter och liknande. Vet inte om det finns någon i Jönköping dock. Det brukar vara mycket billigare än på en "riktig" salong.

• E l l a

En till som brukar gå på elevbehandlingar... Klippning (har lååångt hår) kostar max 120 kr, färgning och slingor cirka 200-250 kr - väldigt billigt. Hudbehandlingar har jag i och för sig inte varit på men det ligger säkert också på en bråkdel av priset. Resultatet blir alltid lika bra som hos en "vanlig" frisör, bara att det tar lite längre tid.

• Butterfly

JA, strawberrynet upptäckte jag för ett tag sen! Verkligen trevligt att kunna fynda.

Just det. Ni påminde mig om elevbeh. Det ska jag kolla upp om det finns. Tack för tipsen!

• Butterfly

Hittade elevklippning på mixstudion här i stan. Men någon hudterapeutskola finns inte här. Skit oxå... Kan man göra ab själv? Tips?

• Bödvodankas mamma

Nu har kanske inte detta med saken att göra, men om man tänker på allt som skall bekostas är egentligen 400 kronor för en klippning inte så dyrt.

Min frisör tar också 400 och det tar cirka 45 minuter att klippa mig. I priset ingår moms, som går bort direkt. Så skall hon betala sociala avgifter innan det blir lön. Och så skall hon betala för lokalen och redskap mm. (Och betala för musiken hon spelar!) På det som blir kvar skall hon också betala löneskatt. Den frisör som sköter allt vitt blir inte rik!

• MrsHawkins

Hur man håller sin fin?

Tex:
    Klipper mig gratis hos syrran(ej utbildad frisör)
    Köper mycket krämer och parfymer via Yves Rocher
    Använder en våt handduk istället för dyr peelingkräm
    m.m

Men framförallt, jag går inte på all skönhetsreklam som lovar mer än det håller.

• Butterfly

Jo, det är förvisso sant! Det är skönt att gå till en som sköter det vitt! Men tycker ändå att det är lite väl timpris.

Det där med ayyy inte gå på skönhetsreklamen kan man nog spara en hel del på ja! Dock skulle jag inte våga någon ickefrisör klippa mig. Yves Rocher är billiga men jag använder inte produkter med mineraloljor och då blir det dyrare.

Fler tips?

• Marie N

Jag kör peeling med vanligt strösocker som jag blött upp lite med vatten.Superbra!

• papillon

Apotekets peeling är den bästa och kanske även den billigaste. Tror den kostar 50 kr och den räcker jättelänge.

Svar på tråden Hutlösa priser!!