• Kenzie

Hur uttalar ni Nomi/Noomi?

Jag gillar namnet Noomi men har förstått att många uttalar det Nåmi. Jag vill att uttalet ska vara med ett långt o istället, hur bör det stavas då anser ni?

Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090429
  • Svar på tråden Hur uttalar ni Nomi/Noomi?
  • Fonzan

Hej! Jag har en kompis som heter Noomi, stavas så och uttalas med O.

• Kenzie
    viseversa skrev 2008-10-12 10:34:37 följande:
    Jag känner en Noomi och det utalas med oooo inte å!
    Ja det anser jag också men när jag läser trådar här på FL verkar en majoritet uttala det med å.
    Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090429
  • Tussilago09

Jag uttalar det Nåååmi...

• viseversa

ja jag har fattat att vissa har svårt att utala det på rätt sätt.Blir irriterad när andra jag känner sägae Nåmi om min vän Noomi.Då brukar jag alltid rätta dom och fattar inte varför det är så svårt att lära sig att hon hetar Noomi INTE Nåmi.men tydligen är det svårt att förstå!

Kenzie skrev 2008-10-12 10:35:52 följande:
    Ja det anser jag också men när jag läser trådar här på FL verkar en majoritet uttala det med å.
  • IHateYourFace

Jag vill gärna säga Nåmi, för jag tycker det är lättare på nåt vis. Men min kompis har en Noomi & de uttalar med O. Jag får fortfarnade tänka mig för innan jag öppnar munnen

• Tecken

Jag skulle uttala det Nåmi eller Nååmi.

• inoka

Min dotter heter det..Nååmi.. Fast endel klarar bara inte av att säga det och det blir hur konstigt som helst *S*
    Stavar hennes namn m e på slutet..noomie Blir lite mjukare då.

• Elli47

Jag säger Nooomi, med o alltså, känner dock bara en som heter så och det stavas Noomi och uttalas med långt o.

Svar på tråden Hur uttalar ni Nomi/Noomi?