tips om billig å bra kombi
hej ska skaffa fler barn har en son redan skulle upska lite tips om vilken bil man ska skaffa kan tilläga att bilar är inget intresse jag har =) haha
hej ska skaffa fler barn har en son redan skulle upska lite tips om vilken bil man ska skaffa kan tilläga att bilar är inget intresse jag har =) haha
beror ju lite på vilken prisklass du pratar om..men japanskt och kombi brukar vinna i längden ,
Om du är ute efter en bra kombi och inte har behovet att den är jättecool så är Skoda Felicia ett bra alternativ den är byggd på samma bottenplatta som Golf och har samma motor = pålitliga.
Du får en nyare sådan typ -00 som gått lite och har en låg årsskatt även från en bilhandlare och då får du lite garanti också jämfört med att köpa privat.
Annars är ju bra japanare bra men dom kostar mer om man vill ha en lite nyare som inte gått så mycket.
För dom pengarna ? 15-20 TSEK ?
Jag skulle iofs nog ifrågasätta dina prioriteringar - det går inte att få en säker (med dagens mått mätt) bil för dom pengarna (Jupp, jag är helt katagorisk nu ) och hänvisar till folksams statistik.
Men...
För dom pengarna måste du nog tänka på att den bör vara enkel att meka med, billiga delar och gärna gjord i tjockt gjutjärn så den inte rostar ihop
Blocket säger att du kan få en Volvo 245 eller 945 - det låter som ett bra val.
La Famiglia skrev 2008-10-12 17:44:47 följande:
Kollar man bilprovningens alla tester så är det väl Toyota som toppar statistiken över minst anmärkningar, då speciellt på lite äldre modeller. Kan få en fin Toyota för 15-20 misstänker jag.
Problemet med det resonemanget är ju tyvärr att Toyota är bra men inte alltid har varit det - och för 20 TSEK får du en 15 år gammal Toyota - det har hänt en del sedan dess...
Enligt mig ingen japs för 15-20 tusen, då får man bara en massa kommande rost med på köpet, nyare japsare är en helt annan historia men då pratar vi ju mer pengar....
Nä en volvo 745 borde nog vara ett bättre val, billiga att äga och serva, reservdelar på närmaste OK-mack osv.
Helst en fin en före 1989 då man slipper katalysatorproblemet och dom är också otroligt lätta att bygga om för etanoldrift. Finns många fina på Blocket.se just nu för emellan 7000-18000.
absolut ingen volvo, mindre för pengarna går inte att få. inte för att bilarna är dåliga utan för att det finns en massa puckon som är beredda att betala oprotionerligt mycket för gamla rishögar.
peugeot 406 kanske? mycket mer bil för pengarna.
En bil för 15 - 20000 är ofta en bil då du får lägga ner en del pengar på. typ 10 till utan problem då en del av slitdelar har tagit stryk o liknade.
Ta inte japssare för 15 - 20. de har en förmåga att rosta sönder.
Ta ngt som är framhjulsdrivet. Saab är ett alternativ om man tycker om den bilen. Annars är franska o tyska bilar dritfsäkra, sällan problem motormässigt.