• Anonym

Kan nån annan hämta ut ens p-piller på apoteket?

En liten fråga bara.
    Om man har recept på p-piller, måste man hämta ut dom själv eller kan man skicka någon annan att göra det?

• Svar på tråden Kan nån annan hämta ut ens p-piller på apoteket?
  • ludenben

du måste ge den personen som ska hämta ditt recept fullmakt. apoteket har blanketter

• Kristin24

min man hämtade ut mina, han hade mitt leg med sig.

Go och glad Kexchoklad
  • Anonym

de kan vara snälla och låta någon annan hämta ut MEN de vill gärna att man lämnar in en fullmakt nuförtiden

• Krabbolina

nu för tiden behöver man fullmakt och legitimation för att hämta ut andra mediciner.

• Anonym

Tack för svaren. En följdfråga:
    Gäller recept ett särskilt apotek eller kan man hämta ut i vilken stad som helst?

Jag är nämligen bortrest till annan stad 50 mil bort i 2 månader och p-pillrena är slut om en månad. Dålig planering.:)
    Känns lite sådär att åka 100 mil för att hämta ut p-piller. Men kan man hämta i annan stad kan jag kanske få nån att skicka receptet till mig.

• Krabbolina
    Anonym skrev 2008-10-12 12:23:37 följande:
    Tack för svaren. En följdfråga: Gäller recept ett särskilt apotek eller kan man hämta ut i vilken stad som helst?Jag är nämligen bortrest till annan stad 50 mil bort i 2 månader och p-pillrena är slut om en månad. Dålig planering.:)Känns lite sådär att åka 100 mil för att hämta ut p-piller. Men kan man hämta i annan stad kan jag kanske få nån att skicka receptet till mig.
    du kan hämta receptet var du vill har jag fått för mej. Iaf om det är pappersrecept och inte e-recept.
  • Trasig Udda Strumpa

jag tror man kan hämta ut receptet var som helst men ring och fråga annars

man kan annars välja att apoteket sparar ens recept elektroniskt då kan man hämta ut det var som helst i Sverige

www.apoteket.se

• Anonym

Tack så hemskt mycket för svaren.:)

Nu ska jag bara komma på vad det var för superbra ställe jag la receptet på för att det inte skulle komma bort, och sen hitta nån som kan ta sig in i min lägenhet och skicka det till mig.:)

• Krabbolina
    Anonym skrev 2008-10-12 12:34:01 följande:
    Tack så hemskt mycket för svaren.:)Nu ska jag bara komma på vad det var för superbra ställe jag la receptet på för att det inte skulle komma bort, och sen hitta nån som kan ta sig in i min lägenhet och skicka det till mig.:)
    hihi låter lite som ett detektivarbete!
  • ludenben

man kan hämta ut de vart man vill. gäller e-recept i allafall. papper med har jag för mig. Används pappersrecept nuförtiden?? de senaste 2 åren har jag bara fått e-recept.

• Leone i Västerås

E-recept syns på alla apotek, så det kan man hämta varsomhelst. Samma med vanliga gamla pappersrecept. Om man har fått receptet faxat så kan man endast hämta det på just det apoteket det är faxat till.
    Vanligtvis krävs det att man har fullmakt för att hämta ut recept åt någon annan. Den fullmakten syns på datorn på alla apotek, så man behöver inte ha med sig fullmakten till alla ställen.
    Skaffas på valfritt apotek, och sen krävs bara att den som hämtar ut recept har med sig sin legetimation.

• Kristin24

De är väl olika stränga beronde på vad man ska hämta ut.
    Min man hämtade ut mina p-piller utan fullmakt...men så är det ju inga starka saker direkt.

Go och glad Kexchoklad
Svar på tråden Kan nån annan hämta ut ens p-piller på apoteket?