Annorlunda paketresor för familjer??!!
Det har kommit fler alternativ för oss som inte vill åka på charter i första hand utan ha en lite mer äventyrlig och annorlunda semester. Företagen Läs & Res och Världens Resor har satt ihop paketresor för familjer. Vissa passar för mycket små barn och nägra för barn över 4 år. Jag har också sett att Äventyrsresor har vissa resor där barn är tillåtna, lite större barn.
För ett år sen reste våran familj, då ett barn på 1,5 år (nu två barn) till Australien på en månad. Vi stoppade i Singapore och Bangkok några dagar på vägen. Den resan var mycket lyckad och vi hade det underbart. Blir natuligtvis sugen på att åka iväg igen...
Den resan organiserade vi själva vilket innebar ett roligt men ganska stort arbete. Det tog nog 7-8 månader med några timmar på nätet om dagen för att fixa så vi kunde få med det vi ville ha. Med små barn behövs det ju lite mer planering.
Vi vandrade i regnskogen, surfade, valsafari, bodde på paradisö, snorklade på Stora Barriärrevet, var på Fraser Island, Australia Zoo, shoppade mm. Vårat fokus låg på djur och natur. Nästa gång reser vi ju med två barn och vill då kanske prova en färdigpackad resa.
Nu till min fråga (tack till er som orkat läsa så här långt) :
Finns det någon som rest på samma sätt eller vill/ska?
Är det någon som provat de färdiga paketresorna som finns? Bra/dåliga?
Kan vi drömma och planera för nästa äventyr i denna tråd?
Min plan är ev Läs & res Djungelresa till Malaysia (21 dgr)om ca 2 år.
Vår tvåa är endast 6 v gammal..