• Anonym (Tung byst.)

bröstförminskning.

Hej är en tjej som funderat länge på att göra en bröstförminskning och har nu betsämt mig. Orkar inte ha ont i axlar, nacke mm. Jag bor i gävleborgslän och undrar om jag kan få hjälp av landstinget då jag verkligen har problem. Någon annan som gjort en bröst förminsning som jag kan få kontakt med. Har storlek 80 f, skulle kanske vilja ha 80 b- c istället.
    svara gärna
    kram.

• Svar på tråden bröstförminskning.
  • Anonym

Jag har gjort det i 20-årsåldern. Det blev jättebra och jag förlorade ganska mkt vikt pga detta, eftersom jag hade lättare att röra mig.

• LoveSharPei

Hej!

Det är JÄTTE svårt och få den betald av landstinget. Jag har försökt ett bra tag nu men har inte fått det. Jag har stl 75H och jag har jätte ont i axlar, rygg och har spänningshuvudvärk.

Man måste ha ett BMI under 25 för att ens få remiss till kirurgen, som sen avgör om du har rätt till en betald operation eller ej, bedömmer dom att du inte har det få du betala själv.

Tyvärr! Dom är stenhårda... Jag vet inte hur jag ska göra. Får väl betala själv!

• Anonym (Tung byst.)

Anonym (Tung byst.) skrev 2008-10-12 13:47:50 följande:

Hej är en tjej som funderat länge på att göra en bröstförminskning och har nu betsämt mig. Orkar inte ha ont i axlar, nacke mm. Jag bor i gävleborgslän och undrar om jag kan få hjälp av landstinget då jag verkligen har problem. Någon annan som gjort en bröst förminsning som jag kan få kontakt med. Har storlek 80 g, skulle kanske vilja ha 80 b- c istället.svara gärnakram.
  • JAG är BÄST

TS kontakta din läkare och säg att du vil ha hjälp med detta. Dom kan ställa upp dig på listan. Men det kan ta tid. Detta är ingen opration som prioriteras högt tyvärr.

Jag har förminskat. Det är det bästa jag gjort. Då jag sattes upp i kön så var den 5år. Men jag fick komma före för vissa hade tackat nej samt att många hade valt att betala själva sin opration. Så jag kom fram 1år före.

• JAG är BÄST

Jag hade 70G, nu ligger jag på en 75B/C-kupa beroende på vilken modell jag har.

Då dom var nygjorda så hade jag en A-kupa . Men det tar ungefär 1år innan dom får sin rätta form, dom blir oftast större efter ett tag. Så läkarna tar oftst bort lite mer från början.

Hör av dig i min box om du har andra funderingar. Så svarar jag på det jag kan.

• iza86

jag opererade mina bröst, gick till en privatklinik som bedömde att jag hade rätt att få en betald operation om jag gick ner 4 kg så bmi kom under 25.
    Redan dagen efter kändes det mycket bättre, kan ärligt säga att det var det bästa jag gjort på länge! =)

Det går at nå dit om man är ihärdig så fortsätt kämpa på och ge dig inte!" =)

Lycka till!

• Anonym (ann)

LoveSharPei skrev 2008-10-12 13:51:09 följande:

Hej!Det är JÄTTE svårt och få den betald av landstinget. Jag har försökt ett bra tag nu men har inte fått det. Jag har stl 75H och jag har jätte ont i axlar, rygg och har spänningshuvudvärk.Man måste ha ett BMI under 25 för att ens få remiss till kirurgen, som sen avgör om du har rätt till en betald operation eller ej, bedömmer dom att du inte har det få du betala själv.Tyvärr! Dom är stenhårda... Jag vet inte hur jag ska göra. Får väl betala själv!
    Varför har du blivit nekad, och av vem?

TS: Jag har gjort operationen, och det är klart att du har rätt att få hjälp med den stora storleken när du har problem med värk. Sen är det precis som LoveSharPei säger att man ska ha BMI under 25, men detta kanske inte alls berör dig.
  • LoveSharPei

Anonym (ann) skrev 2008-10-12 16:36:20 följande:

LoveSharPei skrev 2008-10-12 13:51:09 följande:
    Varför har du blivit nekad, och av vem? TS: Jag har gjort operationen, och det är klart att du har rätt att få hjälp med den stora storleken när du har problem med värk. Sen är det precis som LoveSharPei säger att man ska ha BMI under 25, men detta kanske inte alls berör dig.
    Av läkaren jag var till för att få en remiss till kirurgen. Men jag tycker det var fel - för jag fick gå till en manlig läkare och det enda han sa var att mina bröst var fina och att ingen läkare kommer sätta kniven i dom. Hur dumt är det inte få gå till en manlig läkare? Klart han inte fattar sig på det där och bara tycker dom är fina! Men han fattade ju inte att jag har ont och måt dåligt psykiskt över det. IDIOT!

Jag ska kräva en kvinnlig läkare nästa gång!

Han frågade inte ens om vilken stl jag hade eller mätte mina bröst. Är inte det konstigt?

Jag ska gå ner lite i vikt först, sen ska jag prova igen!
  • iza86
    LoveSharPei skrev 2008-10-12 16:40:36 följande:
    Anonym (ann) skrev 2008-10-12 16:36:20 följande: Han frågade inte ens om vilken stl jag hade eller mätte mina bröst. Är inte det konstigt?Jag ska gå ner lite i vikt först, sen ska jag prova igen!
    vad dåligt att han inte frågade ens, jag var hos en manlig läkare också och han sa att det inte var ngt snack om saken eftersom jag hade så ont i ryggen!

kan nog rekommendera att gå till en rpivatklinik, för ofta har dom ngt sorts sammarbete med det landsting eller regionsjukhus där man kommer ifrån!
  • LoveSharPei
    iza86 skrev 2008-10-12 18:07:10 följande:
    vad dåligt att han inte frågade ens, jag var hos en manlig läkare också och han sa att det inte var ngt snack om saken eftersom jag hade så ont i ryggen! kan nog rekommendera att gå till en rpivatklinik, för ofta har dom ngt sorts sammarbete med det landsting eller regionsjukhus där man kommer ifrån!
    Ja, jag vet! Han var nog bara glad att få se ett par fina pattar innan han gick hem för helg. Idiot!

Men hur funkar det om man går till en privatklinik då? Varför gick du dit? Och inte till vanligt Landsting först?

Jag kanske borde prova den vägen annars? Jag måste göra en förminskning, annars blir jag galen! usch!
Svar på tråden bröstförminskning.