• marjalena

Vad ska man äta????

Är SÅ trött på det här att vi aldrig kan planera och handla vad vi ska äta i god tid. Nästan varje dag står vi och kliar oss i huvudet och glor i kylskåpet när det börjar bli matdax, suck!

Vill kunna handla och planera maten åtminstone för en vecka i taget. Men fantasin tryter, så ge mig era mattips!!

Maträtterna får ju gärna vara, nyttiga, billiga och lättlagade!

• Svar på tråden Vad ska man äta????
  • P2007

Vi har bestämt att vi ska skriva upp vad för slags mat vi ska äta vilken dag...tex. köttfärs på måndag, kyckling på tisdag....
    sen bestämmer vi den dagen vad det blir för rätt.
    Vi står oxå alltid och kliar oss i huvudet och har svåt att bestämma oss!

• marjalena

Det var en bra idé, men då kan man ju ändå inte handla hem allt man behöver i förväg.

Är SÅ imponerad på dem som kan storhandla en eller två gånger i månaden och få det att fungera! Sån vill jag oxå bli

• P2007

Köper vi hem grönsaker så blir det alltid bara dåligt! Men vi försöker....
    Jag brukar oftast ha matgrädde, creme fraich och sånt hemma så det går alltid att få ihop nåt!
    Frysvaror storhandlar jag alltid!

• Toviz

Hej! Jag brukar göra en vecko-matlista som för nästa vecka så handlade jag det jag behövde idag men då handlar jag på Lidl eftersom jag inte har råd att handla någonannanstans dessutom har dom många svenska produkter i våran butik och billiga dessutom, tillexempel grönsakerna är alltid fräscha och billiga.

Då skriver jag såhär på min matlista> Vecka 41 sedan kollar jag på tasteline vilka rätter jag är sugen på och lägger upp dom i min inköpslista eller på favoritrecept. Sen skriver jag ner det på en lapp och skriver>
    Måndag Middag: Korvstroganoff tillexempel
    Tisdag middag Flygande jacob och om man brukar äta kunch så lägger jag även in det såhär>

Måndag Lunch: Omelett

Tisdag Lunch Pannkaka tillexempel Så sätter jag upp det på min anslagstavla och så sparar jag varje veckas matsedel så kan man gå tillbaka och så vips har man nästan en bok med recept ;)

Hoppas du förstod vad jag menade??? SVårt att förklara.

• Toviz

Ville bland annat säga att jag får som vecko-pengar 300 kronor på tisdagar och trehundra kronor på fredagar men då handlar jag allt på lidl om det inte finns vissa saker så kompletterar jag det på konsum där jag bor. FÖr att gå ner i pris så ska jag cykla till affären istället för att åka buss men det går ju inte på vintern men då sparar jag även där buss pengar. Jag handlar även shampoon och dylikt tvättmedel o.s.v. En gång i månaden på Öb. Men då brukar min mamma skjussa mig med bilen.

• Toviz

Har godman därför jag får mina pengar på det viset

Svar på tråden Vad ska man äta????